• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på rakhyvel

Mr dude

Silver
Friends Of KS
Tjäna.

Vet inte hur ska jag börja eller skriva detta på rätt sätt men ska försöka och hoppas att det kommer att vara tydlig så alla förstår.

Det så här att som alla andra jag är skallig kille och behöver tips på de bästa rakhyvel som är inte så känsligt när man rakar sig då brukar hända det ofta att jag får ont eller nån liten slags blodet.

Därför tänkte jag starta denna tråden om det någon som finns här i ”KS” Skalliga Klocknörd’s som vet eller som kan tipsa det bästa rakhyvel som finns eller som man bör testa.

Tack. |ZAVO

Det är sekundärt vilken rakhyvel du använder (du måste naturligtvis ha en vettig hyvel...). Det är skummet som räknas. Släng allt skit med gel eller annat du har skaffat dig under åren för att raka dig med.

Jag använder enbart Barbasol. Luktar suveränt, GRYMT bra och åker du till USA någon gång då och då så behöver du inte betala överpriser.

Har löjlat bort mig totalt tidigare på borstar och sånt, men ett bra skum är det det enda som räknas när det gäller huvudet. Gilette har en skum-variant som fungerar hyfsat om du inte har möjlighet att köpa något bättre.

Tillbaka
Topp