• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på semesterdykare?

Jag kör nästan alltid min Apeks 500m när det är dags för sand, sol och bad ……. tål allt och lite till för knappt inga pengar alls 😁
skitcool! Aldrig hört talas om innan (👍). snabb googling ger bra vibbar. den måste du va ganska ensam om? gillar inte "tuna-utförandet" men hittade denna:

Bilagor

• apeks03.jpeg
    apeks03.jpeg
    90.2 KB · Visningar: 8
+1 på Scurfa, SPB143 är riktigt bra, Baltic med, Serica 5303 är bra i den prisklassen och skäms inte för sig vid middagsbordet. Lite tooligare är ju Unimatic U1. Alla klarar plurret utmärkt

IMG_5856.jpeg IMG_4975.jpeg

Squale kan jag varmt rekommendera, haft ett par - och sedan tre år fastnat på 2002-A. Kom på tropical, byttes omgående till sharkmesh!

_DSF0504.jpeg

IMG_6334.jpeg

IMG_0513.jpeg

Kom att tänka på Longines Legend Diver, det har sålts någon för under 15K här på forumet, även några Sinn U-modeller har gått för mindre än 15K på senare tid.

Spot on med att många Seiko dykare är ”fulsnygga” 😂.

Hydroconquest är vassa, har ägt den tidigare versionen. Min enda invändning är att den är ganska tung och lite blingig med sunburst tavlan och polerade mittlänkar. Sålde den för en Certina DS Action och den sitter bättre på min arm i alla fall.

Generellt skulle jag också säga att du får bättre tidshållning med Longines/Certina jämfört med en Seiko automat.

IMG_9332.jpeg
Min gamla hydro

IMG_0821.jpeg

Nuvarande Certina
Nu var hydron snygg igen! 🙃

Har en SPORK, SKX011 och en sån här från mitt födelseår där tidshållningen är sådär, vilket inte gör så mycket då alla utom sporken har andra värden.

Bilagor

• F6B320DB-3041-4E26-A583-F94A984FA037.jpeg
    F6B320DB-3041-4E26-A583-F94A984FA037.jpeg
    213.7 KB · Visningar: 7
Använder själv en nyutgåva av Arnie som megabeater. Den är in i helsike stygg men varje gång jag ser på den drar jag på smilbanden och tänker på på den österrikiska eken - det är egentligen det bästa. Oftast använder jag den på gymnastiken där jag behöver ha koll på tiden på sekunden. En riktigt grab-and-go som aldrig har svikit mig.

Alla behöver en Arnie (jag är partisk) även om en billigare G-shock vore enklare att använda eftersom man slipper skruva loss knapparna för att de ska fungera.

Tillbaka
Topp