fräspaul
Basic
skitcool! Aldrig hört talas om innan (Jag kör nästan alltid min Apeks 500m när det är dags för sand, sol och bad ……. tål allt och lite till för knappt inga pengar alls![]()
![Thumbs up :thumbsup: 👍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
skitcool! Aldrig hört talas om innan (Jag kör nästan alltid min Apeks 500m när det är dags för sand, sol och bad ……. tål allt och lite till för knappt inga pengar alls![]()
Snygg, titan är coolt, micromärke och billigScurfa!
![]()
Steal Vs. Splurge: Toolish Titanium Timing With Tudor and Scurfa
Two similar takes with two very different price tags.www.hodinkee.com
Yes finns i lite olika versioner beroende på vad man föredrarskitcool! Aldrig hört talas om innan (). snabb googling ger bra vibbar. den måste du va ganska ensam om? gillar inte "tuna-utförandet" men hittade denna:
Läckra! det är något med namnet jag inte kommer över. Märkligt då det i övrigt har positiva konnotationer för mig. Jag vet inte..![]()
![]()
Om du inte klickat med vanliga Orient så har du ju alltid Orient Star som är ett par snäpp över.
Och då tycker jag 1964-Diver.
blir lite stressad av alla sträck men den har helt klart högst hållkäftenfaktor hittills. Urtavlan och armbandet är väldigt bra. Caset med. Ser ut som något Jack Nicholson kommer hittas död med på en seedy bakgata..Doxa Sub 300 Aquamarine
![]()
Sinns reverse panda är väldigt bra, den enda modellen jag fastnat för.Kom att tänka på Longines Legend Diver, det har sålts någon för under 15K här på forumet, även några Sinn U-modeller har gått för mindre än 15K på senare tid.
fruktansvärt bra!Squale kan jag varmt rekommendera, haft ett par - och sedan tre år fastnat på 2002-A. Kom på tropical, byttes omgående till sharkmesh!
![]()
![]()
![]()
Nu var hydron snygg igen!Spot on med att många Seiko dykare är ”fulsnygga”.
Hydroconquest är vassa, har ägt den tidigare versionen. Min enda invändning är att den är ganska tung och lite blingig med sunburst tavlan och polerade mittlänkar. Sålde den för en Certina DS Action och den sitter bättre på min arm i alla fall.
Generellt skulle jag också säga att du får bättre tidshållning med Longines/Certina jämfört med en Seiko automat.
Min gamla hydro![]()
![]()
Nuvarande Certina
Certinan i dom proportionerna (43?) är VACKER! Det blir till att prova.Om jag själv hade valt:
Automatiskt - Certina DS Action Diver (43 eller 38mm beroende på handled och egna preferenser)![]()
Quartz - Seiko Prospex Solar Diver SNE569
![]()
Levlade upp på mesh medSerica 5303 är mitt val för strandhäng och bad![]()
![]()
Jag köper den gärna för upp mot 15 000:-!BP fifty fathoms.![]()
Isåfall hoppa den. Köp en äkta MM300 MarineMasterDen här är överlägset snyggast hittills. Vilket band! Såg nu att den är öppen på baksidan..