• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tidskrifter?

bredbud

Omega
Någon som har tips på intressanta tidningar med klockor? Svenska alternativ verkar knappast finnas. Prenumererar sedan tidigare på international watch magazine men tycker den är "sådär".

Tips mottages tacksamt!

/M
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
bredbud skrev:
Någon som har tips på intressanta tidningar med klockor? Svenska alternativ verkar knappast finnas. Prenumererar sedan tidigare på international watch magazine men tycker den är "sådär".

Tips mottages tacksamt!

/M

Watch time magazine är bra, men kan vara lite knepig att få tag på bara... Men den som söker... han finner :)
 
Jag prenumererar på Watch Time (www.watchtime.com); mångsidig och med suveräna tester som verkligen går in på djupet (och som kommer från tyskspråkiga systertidningen). Reportagen är en njutning; nördigt ingående artiklar om allt från hur en balansspiral tillverkas till intervjuer med Jean-Christophe Babins framtidstankar om TAG Heuer. Allt jag lärt mig om klockor kommer från denna förnämliga blaska.

Någon egentlig engelskspråkig konkurrent har jag inte träffat på; finns gott om andra klocktidningar men de är oftast alltför modeinriktade, fyllda med bilder på de senaste nyheterna (vilket är trevligt) men samtidigt helt utan djup i reportagen.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Lifestyle Watches & Jewelry 4 nr för 149:-

För det priset är det helt klart en bra tidning!

/Asplund
 
Topp