• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på urmakare som kan serva en äldre Omega med månfas, dag samt månad!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej!

Fick en förfrågan av en polare vad han skulle lämna in sin ärvda klocka som han fått av sin farfar! Själv har jag noll koll när det kommer till sådana har vintageklockor!

Han bor i Stockholm, så det är väl där det är läge att lämna in den någon stans!

Här är i alla fall en bild på klockan det gäller!

IMG_5265.jpeg

Tack på förhand!

Mvh // Affe

Werner är duktig men när det kommer till lite knepigare grejer (som jag tänker mig att månfasen kan klassas som) kan man behöva tjata lite på honom för att han ska ta på sig jobbet. Bara en heads-up.

Stort TACK för tipset, om det visar sig att han inte vill ta emot den. Vad vänder man sig i sådant fall?!

Törs man lämna in den till Nymans?!

Stort TACK för tipset, om det visar sig att han inte vill ta emot den. Vad vänder man sig i sådant fall?!

Törs man lämna in den till Nymans?!

Om det inte måste vara F2F: det finns massvis med duktiga urmakare som går att maila och fråga. Skulle inte tro att den här skrämmer någon och du får som minst ett mailsvar. Dala urteknik, Tidlösa Ur, Urservice i Norr (om Ingemar fort är aktiv..), Olofsfors Urmakeri osv. Kolla in respektive urmakares Instagram så kan du få en överblick på en bråkdel av vad som servats genom åren. Finns rätt många ”komplexa” ur där.

Om det inte måste vara F2F: det finns massvis med duktiga urmakare som går att maila och fråga. Skulle inte tro att den här skrämmer någon och du får som minst ett mailsvar. Dala urteknik, Tidlösa Ur, Urservice i Norr (om Ingemar fort är aktiv..), Olofsfors Urmakeri osv. Kolla in respektive urmakares Instagram så kan du få en överblick på en bråkdel av vad som servats genom åren. Finns rätt många ”komplexa” ur där.
Har invändningar angående Olofsfors. Det känns som att vår och varannat inlägg han gör dokumenterar metoder som är en bra bit från det fackmässiga. Tror jag listade ett antal exempel i någon annan tråd för en tid sedan.

Har invändningar angående Olofsfors. Det känns som att vår och varannat inlägg han gör dokumenterar metoder som är en bra bit från det fackmässiga. Tror jag listade ett antal exempel i någon annan tråd för en tid sedan.

Ja just det, det kommer jag ihåg nu. Det bör hur som helst inte sprida skugga över andra oberoende urmakare. De flesta är ju kunniga och vettiga att resonera med på mail.

Tillbaka
Topp