• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips & råd inför mitt första Rolex köp

Tycker den ser ut att ha tjocka bandhorn med skarpa kanter kvar trots polering, syns mer på Rolex-kronan på spännet att den blivit polerad några gånger.
Förstår inte hur man tappat bort kvitto redan på service som skedde i somras, går att gå in till Rolex AD och få status på skicket. Ett kostnadsförslag på service, där borde de se om den har servats eller inte. Brukar väl kosta runt 1000-lappen kanske!

Jag hade dock köpt klockan som ej servad om inte kvitto på detta finns, även fast den visar sig vara i gott skick på insidan betyder det inte att den blivit servad :)
Vad begär han för pris?

Den ligger ute för 45.000 kr. Jag hade gärna velat ha servicekvittot från senaste servicen.

En tumregel i min värld. Köper du begagnad räkna med en service plus känns det lite off att det saknas bevis att en service gjordes i sommras helst när dom som företag har planer på att sälja klockan vidare. Finns fler fiskar i rolex sjön:rolex:

Jag såg den på Dr Watch via Blocket faktiskt men jag tycker att länken såg väldigt sliten ut på bilderna. Dock så borde man titta på den live för att få en bättre uppfattning.

Mina små tips:
-Var noga med länken. G/S länkar tenderar att slitas fortare än i helstål och blir dyra att byta.
-Ta tid på dig (iver och pengar som brinner i fickan är sällan bra när man ska köpa en klocka) och läs in dig, följ lite ebayauktioner till slutet för att se det verkliga priset, chrono24 etc för att få en uppfattning om pris. Mao, lär dig och vänta sedan tills allt är rätt (säljare, pris, klockan etc). Det är bättre att släppa ett antal potentiella affärer och vänta in det (nästan) perfekta tillfället. Chansa inte.
-När du till slut har hittat något och sitter med finget på avtryckaren så kan du lägga upp den här på forumet och få feedback innan du slår till.

Mina små tips:
-Var noga med länken. G/S länkar tenderar att slitas fortare än i helstål och blir dyra att byta.
-Ta tid på dig (iver och pengar som brinner i fickan är sällan bra när man ska köpa en klocka) och läs in dig, följ lite ebayauktioner till slutet för att se det verkliga priset, chrono24 etc för att få en uppfattning om pris. Mao, lär dig och vänta sedan tills allt är rätt (säljare, pris, klockan etc). Det är bättre att släppa ett antal potentiella affärer och vänta in det (nästan) perfekta tillfället. Chansa inte.
-När du till slut har hittat något och sitter med finget på avtryckaren så kan du lägga upp den här på forumet och få feedback innan du slår till.
Tack snälla för tipsen!

Tillbaka
Topp