• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips sökes!

Inte alls,men tyckte det var bättre att lägga pengarna på en annan klocka. Tanken är att lägga till pengar vid varje byte och arbeta sig uppåt. Därför vill jag köpa en klocka som håller sitt värde.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Inte alls,men tyckte det var bättre att lägga pengarna på en annan klocka. Tanken är att lägga till pengar vid varje byte och arbeta sig uppåt. Därför vill jag köpa en klocka som håller sitt värde.
Det beror så klart på hur man ser på det men det absolut billigaste i längden och samtidigt snabbaste sättet att nå målet är att behålla en och samma klocka samtidigt som man sparar till det man verkligen vill ha. Kanske inte det svar du ville ha men det enda rätta ur ett logiskt perspektiv då det låter som att du redan har ett mål? :)

Det är svårt att köpa klockor som behåller sitt värde (eller helst ökar i värde för att kompensera för framtida servicebehov som i fallet med SMPn) och man är ganska hårt begränsad till varumärken som kontinuerligt höjer sina priser vilket idag mer eller mindre bara är Rolex och Omega, möjligtvis även Tudor beroende på vilken väg de väljer framöver och då endast deras mer populära modeller. Annars gäller det att köpa riktigt billigt begagnat och försöka att åtminstone gå +/-0 vid en eventuell försäljning.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Precis som du är inne på så är t.ex. BB58 ett lämpligt val då den verkar tilltala dig estetiskt samtidigt som den omges av en tillfällig hype vilket innebär högt andrahandsvärde.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som nämner Black Bay (58) har ju rätt i sak eftersom han vill ha en Black Bay, men nu räcker ju inte hans budget för en.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Jag skulle spara lite till så budgeten räcker till en BB58. Riktigt lyckad modell.

Köp inga klockor som känns nästan rätt, kostar bara tid och pengar.
 
018106D4-E825-4FEE-8FEF-E7AFFE41DAAB.png

Begagnad 18-22.
Ny 23-26.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det låter som du ska ha en tudor pelagos. För mig är det storleken som bär emot. Men du verkar ju vara ute efter en större dykare. Just LHD tilltalar mig något enormt, bortsett från just storleken då
 
Själv skulle jag tipsa om en Longines Legend Diver, en sån får du nästan ny för 20k om jag inte missminner mig, riktigt skön klocka och det lutar åt att det blir mitt nästa köp!
Screenshot_20200928-220425_Chrome.jpg
 
Topp