• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips/tankar om hemlarm

Har du/ni larm?

  • Ja

  • Nej

  • Arg Hund!


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Nedro

Panerai
2-Faktor
Jag och min fru har relativt nyligen skrivit på för en villa och har börjat fundera lite på hemlarm.
Först och främst så tycker jag det är relativt dyrt (smålänning i grunden), samt inte uppväxt med att man har larm. Min fru däremot som är från Storstockholm har alltid haft larm hos hennes föräldrar samt tidigare inbrott..

Rent generellt verkar ju Verisure ha mest sweet app och system, men tar ju verkligen betalt därefter.
typ 8000kr i start avgift och sedan någon hundralapp i avgift/månad. Blir ju snabbt rejäla pengar om man betalar 5 siffrigt varje år bara för larm.
Alternativ är ju typ ett enklare men ändock kopplat till larmcentral, frågan är väl då om man ändå har larm skall man inte ha ett rejält..

Huset kommer ha 3 dörrar på entreplan, samt 1 källardörr så oavsett tyvärr kommer man inte kunna ha full översyn på hela huset även om man är hemma,. Tex om man är i källaren och lyssnar på musik vore ju "skalskydd" på övervåningen rätt soft, men samtidigt känns det lite overkill på en villa...

Vad säger Klocksnack skaran, skall man ha larm eller ej?
Om ni anser man skall ha larm så har ni några rekommendationer tankar?
 
Topp