Pulsar:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att Steinhart är i onåd beror nog mest på deras raka Rolex kopior.
Jag har haft både Archimede och Laco. Båda mycket fina klockor. Vill man vara historiskt korrekt så är Laco billigast av de ursprungliga tillverkarna. Skulle jag skälv köpa en flieger idag, skulle jag köpa Archimede 39mm.
Laco med blåmetallic tavlaLaco Augsburg 39 med blå tavla tycker jag ser riktigt trevlig ut. För 340 EUR är den som sagt ett kap.
![]()
Schysst även om sunburst går emot syftet med klockan.Laco Augsburg 39 med blå tavla tycker jag ser riktigt trevlig ut. För 340 EUR är den som sagt ett kap.
![]()
Eftersom den är så billig kan man köpa en till med svart tavla för att ha de dagar man är ute och flyger med sin Gulfstream.Schysst även om sunburst går emot syftet med klockan.![]()
Eftersom den är så billig kan man köpa en till med svart tavla för att ha de dagar man är ute och flyger med sin Gulfstream.![]()
Kanske man skulle testa med en sån där Aachen eller Augsburg för att se vad man tycker. Hade tänkt mig en i serierna med ETA-verk ev. bättre begagnad men det verkade inte som nån har nån att sälja till migLaco Augsburg 39mm för 340 Euro är ett kap.![]()
Laco Aachen 39mm, 340 Euro![]()
![]()
Stowa Flieger Klassik Baumuster B, 40mm, 990 Euro
Finns bara två svar inom rimlig budget. Laco eller Stowa. Stowa är mer modern, 10mm hög, medan Laco är närmare originalet, 12mm hög men lite enklare i designen.
Om man skulle vilja köra med läder på den, vilken färg matchar bäst mot blå urtavla?Laco Augsburg 39 med blå tavla tycker jag ser riktigt trevlig ut. För 340 EUR är den som sagt ett kap.
![]()
BruntOm man skulle vilja köra med läder på den, vilken färg matchar bäst mot blå urtavla?
Fin. Om jag letade efter en Flieger vore denna ett hett alternativ.Hej!
Väldigt osäker om detta är rätt tråd men upptäckte att Stowa kommer med en ny Flieger modell, Flieger Verus 40, som är lite mer lättöverkomlig (660 euro). Vad tror ni om denna? Jag tycker själv att den cleana urtavlan ser väldigt trevlig ut och priset är bra för ett spontanköp
https://www.stowa.de/en/Flieger+Klassik+40+Verus.htm
Hej!
Väldigt osäker om detta är rätt tråd men upptäckte att Stowa kommer med en ny Flieger modell, Flieger Verus 40, som är lite mer lättöverkomlig (660 euro). Vad tror ni om denna? Jag tycker själv att den cleana urtavlan ser väldigt trevlig ut och priset är bra för ett spontanköp
https://www.stowa.de/en/Flieger+Klassik+40+Verus.htm
Steinhart? Seriöst?
Tack för tips! Archimede var riktigt snygga, lite dyrare än jag tänkt mig kanske.
Har läst runt och förstått att Steinhart har fått mycket hat här på forumet, dock vet jag inte riktigt varför, copy-cats?
Steinhart, DW och Invicta är alla icke-klockor här.
Den där var ur-läcker! Vilken ref? Storlek?
Står längre upp i tråden.Den där var ur-läcker! Vilken ref? Storlek?
Såg det sen, var lite snabb på citeraknappenStår längre upp i tråden.![]()
Mycket vacker!Den där var ur-läcker! Vilken ref? Storlek?