• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot PR 100

jawohl123

Breitling
Hej! Jag har länge varit sugen på en klocka (aldrig haft någon förut) och jag har fastnat för det schweiziska märket Tissot, närmare bestämt: Tissot PR 100 Gent som nu finns på rea hos Klockia (https://www.klockia.se/tissot-pr-100-gent-t101.410.11.041.00). Nu är jag nyfiken på vad ni har för erfarenheter av Tissot och Tissot PR 100 samt urverket ETA F06.111. Är det hållbart och prisvärt enligt er? Om inte kom gärna med förslag på andra prisvärda och snygga klockor för 2000-3000 kr.
 

Elias.A

Cartier
Ett tips i den prisklassen om beggade klockor funkar är seiko skx007/009, brukar vara rätt så många ute här. Då får du automatiskt urverk jämfört med Quartz på den tissot du länkat.
Annars är det väll inget fel på den du länkat:)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Vill du ha en enkel kvartsklocka är det ett utmärkt val tycker jag. Personligen hade jag försökt ta mig till en butik och titta på den, och jämföra med certina. Tycker certinas klockor i samma prisklass ofta har bättre länkar och lås.
 
Topp