- Pris
- 4500
- Returpolicy
- Om vi är överens om det innan eller något av betydelse inte är som det skall
- Bilder Skickat
- Ja
Efter en del vånda har jag bestämt mig att vissa klockor används för lite för att ligga i mitt skåp och förtjänar med nyttjande
Till salu är en Tissot PR-516 Automatic, 44662.
Dvs den som kallas Roger Moore.
36 mm med underbara 19mm bredd på armband.
Skall vara från slutet 60 till början 70, mer än så exakt vet inte jag.
Jag har haft klockan i drygt 4 år och använt den som en av många.
Köptes via KS.
När jag köpte den skulle den varit genomgången avprovat urmakare en tid innan. På detta finns inga papper eller namn så det får nog anses anekdotiskt.
Under mina år har klockan gått bra och hållit tiden väl för vintage, dvs jag kollar mot tiden i vardagen.
Det jag noterat att de gånger klockan blivit liggandes 1 månad eller så har den varit lite trög att dra igång med kronan. Det har absolut gått att göra men trög.
När den däremot burits så är den mjuk att dra upp med kronan. Har nu inför försäljning burk klockan och haft den igång i 4-5 dagar och den håller tiden fint.
Misstänker dock att denna tröghet vid vila kan betyda att en översyn kan komma att behövas i klockans framtid även om jag tror att det beror på att jag just nu har för många klockor i rotation.
Bakelitringen är hel och fungerar och armbandet är ett Hirsh.
Fler bilder finns om det är något särskilt och fråga om något är oklart.
Klockan finns på västkusten men kan såklart skickas.
Primärt tänker jag försäljning då jag tänkt tunna ut antalet klockor men man skall väl aldrig säga aldrig..
Kommer även lägga upp en kronograf-version av samma klocka
Till salu är en Tissot PR-516 Automatic, 44662.
Dvs den som kallas Roger Moore.
36 mm med underbara 19mm bredd på armband.
Skall vara från slutet 60 till början 70, mer än så exakt vet inte jag.
Jag har haft klockan i drygt 4 år och använt den som en av många.
Köptes via KS.
När jag köpte den skulle den varit genomgången avprovat urmakare en tid innan. På detta finns inga papper eller namn så det får nog anses anekdotiskt.
Under mina år har klockan gått bra och hållit tiden väl för vintage, dvs jag kollar mot tiden i vardagen.
Det jag noterat att de gånger klockan blivit liggandes 1 månad eller så har den varit lite trög att dra igång med kronan. Det har absolut gått att göra men trög.
När den däremot burits så är den mjuk att dra upp med kronan. Har nu inför försäljning burk klockan och haft den igång i 4-5 dagar och den håller tiden fint.
Misstänker dock att denna tröghet vid vila kan betyda att en översyn kan komma att behövas i klockans framtid även om jag tror att det beror på att jag just nu har för många klockor i rotation.
Bakelitringen är hel och fungerar och armbandet är ett Hirsh.
Fler bilder finns om det är något särskilt och fråga om något är oklart.
Klockan finns på västkusten men kan såklart skickas.
Primärt tänker jag försäljning då jag tänkt tunna ut antalet klockor men man skall väl aldrig säga aldrig..
Kommer även lägga upp en kronograf-version av samma klocka