• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Quickster - första klockan!

Gripen94

Breitling
Efter att ha besökt lokala butikerna (Pagoldhs Ur samt Ur och Pen) flertalet gånger denna vecka så blev det idag ett köp på Pagoldhs och då en Tissot Quickster Chronograph.
En klocka jag faktiskt bara snubblade över.

Första besöket i affären fick mig att kolla på en Calvin Klein som låg precis inom min budget som jag satt till 3000kr.
Snygg och stilren klocka precis som jag var ute efter.

Sen trillade jag in på detta forumet av en slump och insåg att det kanske var mer givande att köpa en klocka från en riktig klocktillverkare.

Fick upp ögonen för Tissot och deras PRC200 som verkade gå hem i stugorna.
Hittade en till salu här på forumet och bestämde mig för att besöka affären igår för att se om dom hade en likadan inne så man kunde se den i verkligheten. Men ingen lycka där.
Dock så hade dom en annan klocka som genast fick min uppmärksamhet.

Hade svårt att släppa den klockan efter besöket och spenderade hela gårdagen på olika hemsidor för att se om den fanns billigare någon annan stans då den var över men budget. Hittade en som var 500kr billigare än på butiken i stan (småpengar för en del, andra inte) och jag övervägde om jag skulle beställa eller ej. Så blev det dock inte och jag besökte idag Pagoldhs igen och testade den ytterligare en gång.

Den trevliga tjejen där erbjöd lite rabatt och jag lämnade butiken med min första (enligt mig) riktiga klocka.
tn5ekcbr.jpg

FG3M2Yy.jpg

SQBLa8K.jpg


Gillar läderbandet men funderar också på om det kanske finns något mesh-band som skulle passa till.. om någon känner till något så! 19mm brett är bandet :)

Blev ett långt inlägg haha..
Kanske skriver en recension längre fram!
 

Gripen94

Breitling
Skövdebo sedan ett par år, pluggar just nu, men från Lidköping egentligen ;)
Trodde jag hade en bild, trodde fel.. får fixa i morgon!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grattis till nya klockan, tissot är bra grejer! :)

Var försiktig med mesh/metallänkar, när klockan är förgylld så finns stor risk att länken skaver mellan bandhornen och skrapar bort guldlagret. Jag skulle fortsatt köra den på läder, sedan kan man ju även variera läderband i oändlighet.
 

Script

Cartier
Grattis och välkommen i en väldigt givande hobby. Om du gillar Tissot kan du även kika på Visodate-modellen som också ligger runt 3000 kr, även den en stilren och fin klocka!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Grattis till klockan! Ser fin ut med kul tavla.

Min första "riktiga" klocka var också en Tissot (Prc 200).
 

Gripen94

Breitling
Grattis till nya klockan, tissot är bra grejer! :)

Var försiktig med mesh/metallänkar, när klockan är förgylld så finns stor risk att länken skaver mellan bandhornen och skrapar bort guldlagret. Jag skulle fortsatt köra den på läder, sedan kan man ju även variera läderband i oändlighet.

Då skippar jag det på denna! Får bli en annan klocka i framtiden! ;) Var först när jag hade bestämt mig för att köpa som jag fick veta att den var förgylld med guld haha.. amatör ;)
 

Gripen94

Breitling
Om någon har koll på bra ställen att köpa band på (typ Nato mm) så säg till! Denna har den udda (?) bredden 19mm på bandet :)
 
Topp