• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot Seastar Kronograf

virrooo

Guld
2-Faktor
Hej allesammans!

Jag tänkte börja min karriär här på KS med att visa upp mitt senaste klockköp, och se om någon kan ge mig lite bakgrundsfakta om den. Klockan är en Tissot Seastar och ska som jag förstår vara från 1969 (eventuellt början på 70-talet). Urverket är enligt Kaplans ett Cal Lemania 870 / 1277. Jag köpte den för 2300kr och är jättenöjd med vad jag fått för det priset, vad anser ni andra; är det ett fynd? Ett rån? Standardpris? Oavsett vad det kan tänkas vara så kommer här en bild på skönheten :)

djb1XG8.jpg

Mvh
virroo

Beror självklart på i vilken shape urverket är och om allt funkar som det ska men skulle nog vilja säga att det var ett litet fynd ändå!:) Grattis till en cool vintage chrono!
Lite info: http://thewatchspotblog.com/?p=1463

Finns många som är betydligt mer insatta i Tissot än mig.

Kul att ni gillar den :) Jag har letat efter en kronograf i det här utförandet länge men hela tiden blivit stoppad av min studentbudget... Jag lämnade in den för översyn hos Antikurmakarna i Linköping och bytte huvudpackning, krona samt glad och fick då även beskedet att service kommer att behövas så småningom men att det ännu inte var kris. I övrigt fungerar allt som det ska :) Tack för länken!

Urmakaren hävdade att packningen i kronan var dålig och rekommenderade att jag skulle byta, jag hade helst haft kvar orginalet.

Den är riktigt fin och bra pris. Synd bara att dom plockade bort ogiginalkronan.

Förövrigt har du perlonbandet åt fel håll ;)
Ska försöka hitta en orginalkrona som håller måttet. Haha jag funderade över hur det egentligen skulle vara, men det fungerar bra sådär också kan jag meddela ;)

Riktigt snygg modell det där, och ett bra köp tycker jag. Köpte du den på Kaplan's?

Yes, hade velat länge och var lite skeptisk till att den fanns kvar i Kaplans butik så länge, men jag är glad över att jag köpte den.

Jag tycker det känns som ett fynd men allt beror ju såklart på skicket... Men utsidan ser ju fräsch ut och det brukar även återspegla rätt bra hur insidan ser ut.
Oavsett en riktigt cool klocka, grattis! :)

Fin modell! Tänkte ropa hem den på auktionen först men ångrade mig när jag klämde på den. Köpte väl något annat dumt...

Ser ut att vara i bra skick! Det var bra pris!. En klassiker är ju att montera
ett "Racingband" till den!

Grattis!

Tack så mycket! Jo jag funderar på vad jag ska ha för band, måste ha ett som matchar min studentbudget och mina preferenser (som är något otydliga just nu), får klara sig på perlon i nuläget... Några tips?

Tillbaka
Topp