• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tissot seastar T12 med GF-länk

Loda

Omega
Pris
3000
Returpolicy
Det kan vi diskutera
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu är en Tissot T12 med originallänk. Klockan mäter 35-36mm? Rek ingår.

Det bra: I mitt tycke är klockan i riktigt bra skick. Tavlan är mer eller mindre felfri med fina polerade index och en lätt borstad/sunburst som jag tyvärr inte fått med så bra på bild . Gay Frères-länken är original för klockan och även den i bra skick. Överlag fint gulnad lume. Efterforskningar och auktoriteter på forumet visar på att det är en super compressor-boett, för den som tänder på sånt. Jag säger visar på eftersom den inte är märkt. Klockan håller tiden väl, säkert inom minuten, men jag har inte mätt, vilket jag såklart kan göra om det är viktigt.

Det dåliga: en fjäder i länken (se kl 12 på bilderna) är trasig. Den går förmodligen att byta mot en hel från någon av de extra länkbitarna, men inget jag gett mig på. Klockan drar upp lite trögt, så den behöver nog en service. Lumepluppen vid datumfönstret har nästan helt trillat av.

Vid frågor är det bara att höra av sig.

Byten kan vara intressant, men inga dykare, parfym- eller dörrvaktsklockor och inget större än 38mm.

GG-tråd: https://klocksnack.se/threads/loda.103684/

Tack KS!

/Loda

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
 

Bilagor

  • 2.JPG
    2.JPG
    191.3 KB · Visningar: 1
Topp