• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tissot T-touch Classic + Seiko 7N43-8111 + Ev. Casio G-shock GW-M5610BB-1ER

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hej alla Klocksnackare!

Nu tänkte jag göra mig av med lite klockor ur lådan då inte ekonomin tillåter att jag köper nytt och därför säljer av lite för att finansiera en Seiko Sumo, Longines HC, Casio G-Steel eller så, sugen på nytt helt enkelt.

Först ut; Tissot T-Touch Classic i överlag fint skick. Hairlines finns på länk, lite repor under bandhornen efter bandbyte samt en ding vid klockan 11 som jag däremot inte tycker stör överhuvudtaget vid användande. Det negativa är att länken är kort, sitter perfekt på min dryg 16cm handled just nu och det finns 1st extra länkbit- skickar dock med ett brunt, matchande Perlonband.

En riktigt häftig klocka på 42mm, 20mm mellan luggarna. Quartz, 100M vattentät ( ej trycktestad! ), larm, datum, belysning på den digitala displayen och mycket mer. Styr klockans funktioner via touch på kanten av safirglaset.

Ytterligare info så bifogar jag sida från Klockia: http://www.klockia.se/tissot-t-touch-classic-t083.420.11.057.00

Kommer med ytter och innerbox, 2st utskrivna manualer i olika storlek, 1st extra länkbit och ett 20mm brunt Perlonband.

Tänkte mig 1600:- skickat. Helt fel? Kom med ett bud så ska jag fundera.

IMG_0839.jpg
IMG_1585.jpg
IMG_1720.jpg
IMG_1722.jpg
IMG_1724.jpg
IMG_1725.jpg




Klocka nummer 2; Vintage Seiko 7N43-8111 också den i fint skick, speciellt med tanke på åldern. Inga repor på glas, lite hairlines på boett och länk, guldet även det i mycket bra skick. Quartz, datum och dag skiftar som det ska.

Kommer med Box, hangtag och extra länkbitar ( 5st ) så passar nog handleder upp emot 19cm.

Tänkte mig 1000:- skickat, med tanke på hur välbevarad den är med tanke på åldern. Helt fel? Kom med bud.


IMG_1726.jpg
IMG_1727.jpg
IMG_1728.jpg
IMG_1729.jpg



Klocka nummer 3 ( inte helt 100 på att denna ska gå, beror på ifall jag kommer över någon trevlig G-Steel- Byte? ); En Casio G-Shock GW-M5610BB-1ER som är i väldigt gott skick den med, inköpt via Klockia 2/6-16 så alltså under garanti. Behöver knappast någon närmare presentation men radiokontrollerad, Though Solar dvs. drivs via solcell. Ytterligare info- bifogar Klockias sida http://www.klockia.se/casio-g-shock-gw-m5610bb-1er .

Kommer med sliten ytterbox, innerbox ( plåtburken ) hangtag, instruktion - Full set.

Tänkte mig runt 1000:- då den extremt lite använt, eller bud. Bytes gärna mot en G-steel.


IMG_1732.jpg
IMG_1733.jpg




Retur på samtliga klockor inom 24h ifall klockan skulle vara trasig eller av annan anledning vara väldigt missvisad i annonsen.
Finns i Skellefteå för F2F, samtliga priser inkluderar frakt i Postens blå.

Samtliga, eller delar av klockorna kan även bytas mot trevlig dykare, kom med förslag där du berättar vad du har, samt vad du vill byta mot så ska jag ta en ordentlig fundering över erbjudandet.

Tack Klocksnack för ett extremt trevligt forum samt annonsplats.

Mvh,
Jesper
 
Topp