• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-t touch gen1

blitz

Basic
Hej, har en Tissot t touch generation 1 som batteriet hade laddat ur. Gick då till stjärnurmakarna och tänkte lämna i den. Då säger de att alla t touch generation 1 ska skickas till Schweiz och förstöras då tissot vill ha bort alla generation 1. Samt att de inte kan byta batteri. Jag måste då skicka den till Schweiz där de ska troligtvis kontrollera att den är äkta sedan förstöra den. I kompensation får jag köpa en motsvarande modell den "nya" då för halva priset det vill säga ca 3500kr. Då är min fråga till er som kanske är mera insatta. Är det här någon grej som stjärnurmakarna försöker lura en på? Är det inte ganska logiskt att man borde få en ny klocka kostnadsfritt när Tissot gjort fel i generation 1 klockan?

Hej, har en Tissot t touch generation 1 som batteriet hade laddat ur. Gick då till stjärnurmakarna och tänkte lämna i den. Då säger de att alla t touch generation 1 ska skickas till Schweiz och förstöras då tissot vill ha bort alla generation 1. Samt att de inte kan byta batteri. Jag måste då skicka den till Schweiz där de ska troligtvis kontrollera att den är äkta sedan förstöra den. I kompensation får jag köpa en motsvarande modell den "nya" då för halva priset det vill säga ca 3500kr. Då är min fråga till er som kanske är mera insatta. Är det här någon grej som stjärnurmakarna försöker lura en på? Är det inte ganska logiskt att man borde få en ny klocka kostnadsfritt när Tissot gjort fel i generation 1 klockan?
Seriöst? Låter som ett skämt.

okej, men tycker isånafall att det är dåligt. Har för mig att Saab som har gått i konkurs lovade livstidsgaranti på reservdelar till Saabar. Om man då ser reservdelar till klockor så bör de inte ta upp lika mycket plats som reservdelar till bilar. Om du förstår min liknelse.

okej, men tycker isånafall att det är dåligt. Har för mig att Saab som har gått i konkurs lovade livstidsgaranti på reservdelar till Saabar. Om man då ser reservdelar till klockor så bör de inte ta upp lika mycket plats som reservdelar till bilar. Om du förstår min liknelse.
Fast du har ju inte köpt en Saab, du har ju köpt en Dachia. ;)

Lite skillnad på en Saab som kostar 250 k och en tissot som kostar några k:)

Låter så sjuuukt konstigt det där:eek: varför ville Tissot från första början ha tillbaka alla gen 1 och förstöra dom?

Försök byt batteri själv alternativt gå till annan urmakare hade jag testat med..

Har köpt denna modell till min pappa, vilken generation är det? :banghead:
TISSOT T013 420 47 202 00_02.jpg

Tydligen inget nytt:
https://forums.watchuseek.com/f62/[email protected]#/topics/827840

så tissot motsvarar en Dachia? Vad motsvarar då en ur och penn klocka? Legobil ?
Hade du köpt en digital Breitling så hade jag förstått din irritation men nu är det en 15 år gammal Tissot du snackar om. Dessutom är det en modell som tigger om uppgradering, nye ett ETA som använts i en jäkla massa år. Det är inte alla digitala klockor som är framtidssäkrade, speciellt inte i 15 år.

Vilken modell har jag ??köpte den begagnad för 2000kr . Behövs den ocå uppgraderas ? Vad kostar det ?

Bilagor

• Screenshot_20231010_181740_Blocket~2.jpg
    Screenshot_20231010_181740_Blocket~2.jpg
    80.7 KB · Visningar: 17
  • Screenshot_20231010_174306_Blocket.jpg
    Screenshot_20231010_174306_Blocket.jpg
    94 KB · Visningar: 17
Vilken modell har jag och ska jag noja att den lägger av sna

Bilagor

• Screenshot_20231010_181740_Blocket~2.jpg
    Screenshot_20231010_181740_Blocket~2.jpg
    80.7 KB · Visningar: 15