Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt snygg vit tavla. Ser nästa lite porslin ut.Ett av sommarens projekt har varit att hitta ett passande band till min Tissot Seastar Navigator. Efter mycket efterforskande landade det i ett marinblå rallyband från Atelier Romane. Måste säga att jag tycker den blåa nyansen gifte sig perfekt med subdialsen. Valde borstat viklås, vilket passar utmärkt med den borstade översidan av boetten.
Tissot-klockan har lite skavanker som syns om man synar den noga, men inget allvarligt. Verket är nyservat och undertecknad helnöjd!
Dem är trevliga!Väldigt positivt överraskad![]()
35mm, känns som en passande storlek för en digitalareDem är trevliga!
Hade den med svart ram men denna är finare, 35mm?
35mm, känns som en passande storlek för en digitalare
Annars hade jag nog önskat att den en gnutta större
9 av 10 PRX som säljs på t.ex. Tradera är fejk.Har länge sneglat på PRX. Eftersom jag inte är så stadd i kassan så köpte jag först en ny PRX hos en gråhandlare för 3500:-. Märkte direkt att det var något som inte stämde med den, dålig finish på både boett och armband, dålig passform mellan armband och boett, matt urtavla m.m. Min erfarenhet är att PRX är en mycket välklonad klocka, både som quartz och powermatic.
![]()
Kollade youtube och såg en mycket bra jämförelsevideo. Klonen har ett svart stift i slutlänken medans den äkta PRX:en har ett silverfärgat stift. Små luriga detaljer som kan lura den mest inbitne klocknörd. Jag bestämde mig för att returnera klonen. Jag vill dock tillägga att jag inte är riktigt 100% säker på att det var en klon, det kan ha varit en Tissot PRX i äldre utförande, men min magkänsla var dålig och jag ville inte ta några risker. En gråhandlarklocka är billig av en anledning, den behöver inte vara fake men den kan ha varit returnerad eller ha legat på en hylla i x antal år.
![]()
Krossade spargrisen och gick till Stjärnurmakarna. Betalade fullpriset 4795:-
Den äkta varan är välpolerad och skinande.
![]()
Klockan levererades i den nya större klocklådan med kudde.
Den äldre lådan är högre och smalare.
![]()
![]()
Glipan mellan ändlänk och boett.
Jag skulle bara handla hos auktoriserade återförsäljare, annars gäller inte Tissots fabriksgaranti.Vart köper jag en PRX till bäst pris? Svensk butik eller import spelar ingen roll.
Då får man ha koll på återförsäljarens garanti iställetJag skulle bara handla hos auktoriserade återförsäljare, annars gäller inte Tissots fabriksgaranti.
Är det 41 mm,vad har stor är din handled27 minuter gammal nyhet
![]()
17,5 handledÄr det 41 mm,vad har stor är din handled
eqotime.com
2 riktigt stiliga kronografer!