• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Top of the world - klockor för bergsbestigning & äventyr

JoelBengs

Basic
2-Faktor
Vad har ni för klockor för att bestiga berg, stora som små? Allt från Hallandsåsen till K2!

I helgen fick min Seiko hänga med på stora syltraversen i Sylarna, Jämtland. Med 8,5h round time spelade det inte så stor roll att seikon tappade ett par minuter.

Det hade varit bra med en inverterad 12H-bezel för att avläsa hur många timmar det är kvar till turn around time alternativt solnedgång.

Sylarna 1.JPG

Sylarna 2.JPG
Sylarna 3.JPG
Sylarna 4.JPG

Vad har ni för klockor för att bestiga berg, stora som små? Allt från Hallandsåsen till K2!

I helgen fick min Seiko hänga med på stora syltraversen i Sylarna, Jämtland. Med 8,5h round time spelade det inte så stor roll att seikon tappade ett par minuter.

Det hade varit bra med en inverterad 12H-bezel för att avläsa hur många timmar det är kvar till turn around time alternativt solnedgång.

Sylarna 1.JPG

Sylarna 2.JPG
Sylarna 3.JPG
Sylarna 4.JPG
Coola bilder! Hoppas du fick ett skönt åk ner :)

Tappar den flera minuter på mindre än ett dygn? Dax för service kanske...

Ja ett par minuter - det får vara acceptabelt för min beater. Höjdmätare och barometer däremot! Det skulle imponera på grabbarna i replaget som kör Garmin 😎

Coola bilder! Hoppas du fick ett skönt åk ner :)

Tack! All form av lössnö var som bortblåst tyvärr, så inga sköna svängar men en häftig helhetsupplevelse. Kommer helt klart tillbaka till Sylarna.

Tillbaka
Topp