• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trästycken online?

Halloj.
Eftersom det finns en del slöjdare här inne tänkte jag fråga ifall någon vet vart man kan beställa en lite tjockare träskiva på nätet? Tänkte bygga om en vinylspelare och behöver ett stycke som mäter 45cm x 35cm x 4cm. Gärna i exotiskt träslag helst mörkt med mycket liv i.
Har ni några idéer? :)
 

Exxet

Rolex
Halloj.
Eftersom det finns en del slöjdare här inne tänkte jag fråga ifall någon vet vart man kan beställa en lite tjockare träskiva på nätet? Tänkte bygga om en vinylspelare och behöver ett stycke som mäter 45cm x 35cm x 4cm. Gärna i exotiskt träslag helst mörkt med mycket liv i.
Har ni några idéer? :)
Inget svar på din fråga men varför inte använda MDF (stumt och lättjobbat) och limma i hop och sedan fanera med valfritt träslag
 

rogart-63

Patek
Halloj.
Eftersom det finns en del slöjdare här inne tänkte jag fråga ifall någon vet vart man kan beställa en lite tjockare träskiva på nätet? Tänkte bygga om en vinylspelare och behöver ett stycke som mäter 45cm x 35cm x 4cm. Gärna i exotiskt träslag helst mörkt med mycket liv i.
Har ni några idéer? :)
Hör med @McGyver . Han är väl gammal hifi byggare?
 
Topp