• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där rätt klocka får fel band. Ej för känsliga läsare.

Ja, ett försök att göra Rolex till en bankrånarklocka som inte riktigt lyckades…
Bandkrånarklocka? Intressant begrepp. Nytt för mig. Vad kännetecknar en sån? Skulle jag bara droppa en gissning ”top off mind” så skulle mitt bet vara att (åtminstone slipade och koordinerade) bankrånare jobbade med digitala, synkroniserade och stryktåliga dinkor. En hulk på vitt kroko är för fantasifullt för att jag skulle gissat rätt om jag så hade en miljon chanser.

Edit: efter att ha gett det skälig eftertanke kanske det är just en bankrånare med den klockan som skulle lyckas med den perfekta stöten. Någon som kan tänka så fullständigt utanför boxen🤔

Bandkrånarklocka? Intressant begrepp. Nytt för mig. Vad kännetecknar en sån? Skulle jag bara droppa en gissning ”top off mind” så skulle mitt bet vara att (åtminstone slipade och koordinerade) bankrånare jobbade med digitala, synkroniserade och stryktåliga dinkor. En hulk på vitt kroko är för fantasifullt för att jag skulle gissat rätt om jag så hade en miljon chanser.

Edit: efter att ha gett det skälig eftertanke kanske det är just en bankrånare med den klockan som skulle lyckas med den perfekta stöten. Någon som kan tänka så fullständigt utanför boxen🤔
Ett begrepp som iblands används för blaffiga och skrikiga lyxklockor typ AP Royal Oak, Hublot mm. Kommer från populariteten av dessa bland kriminella (med pengar.. jämte andra nyrika typ musik och sportstjärnor)

Tillbaka
Topp