• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för länkfix, justering & kortning (och långa svordomar)

Corgi

Guld
2-Faktor
Tänkte att vi istället för att posta enskilda frågor med bryderier kring länkar, nya som gamla, kunde spara allt i en tråd istället. Jag har sökt men inte funnit någon samlad tråd. ☺️

Hur gör man egentligen för att korta en Certina DS bandvagns- eller GF-länk utan att mista förståndet osv? Finurliga bildbeskrivningar i steg 1, 2, 3 uppskattas. Osv.

————

Jag inleder på förekommen anledning med en fråga om hur man gör för att korta en sådan här länk? Reffen är en Eterna Airforce. Jag har förstått det som att det finns en fjäder innanför något av de raka hålen där man kan föra in ett instrument och trycka ner (?) för att sedan skjuta i sidled. Jag har farhågor dock, rädd att förstöra länkbiten. Någon som vet?

D9A8903A-70BF-49DA-8F54-9453B381B7F5.jpeg

Tillbaka
Topp