• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för onödig text på tavlan

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Blev häromdagen varse om att herr Frank Müller skriver ut rätt skön information på tavlan. Vad sägs om "Platinum Rotor"?

Platinum rotor.jpg

Det är ju typ som en platinaklocka.
-köpt ny klocka?
-javisst! En PLATINUM rotor! Svintung och typ helt repfri!


Kommer att tänka på bilvärldens motsvarighet. Vem har glömt Volvo 740 "Lambda Sond"? Inte jag.
Så oerhört viktigt att visa världen att du faktiskt kör en bil som lite extra noggrant mäter bränsleblandningen.
Lambda.jpg


Eller varför inte:
-jag är så craaaaaazy att jag bara måste visa det genom att ha rutig slips till randig kostym och den här:
franck-muller-7880-tt-ch-col-drm-d-10249.jpg

Ihopblandade siffror i dagisfärger samt is är inte tillräckligt. DET MÅSTE STÅ PÅ TAVLAN!!!!
Livin la vida loca!


Finns en uppsjö av roliga tavlor. Jag behöver ditt bidrag. I denna tråd. Nu.
 
"Made in Japan" känns som en onödig information på en Seiko, men det finns säkert en bra anledning till detta. Finns olika teorier om varför det står där.

Jag gillar skapt att det står "Made in Japan" på tavlan oavsett anledning. :)

IMG_1774.JPG
Är väl inte konstigare än att det står "Swiss Made"? Seikos produktion är ju utspridd till flera andra asiatiska länder, när det står "Made in Japan" så känns det precis som med "Swiss Made" lite mer exklusivt. Onödigt? Javisst, men det är ju "Swiss Made" isåfall också! :)
 

Greven

Audemars
Är väl inte konstigare än att det står "Swiss Made"? Seikos produktion är ju utspridd till flera andra asiatiska länder, när det står "Made in Japan" så känns det precis som med "Swiss Made" lite mer exklusivt. Onödigt? Javisst, men det är ju "Swiss Made" isåfall också! :)
Som jag skrev, det finns olika teorier om det...

http://www.thewatchsite.com/12-refe...rences-between-skx007k-skx007j-explained.html

http://bdwf.net/forum/showthread.php?t=64165

 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tycker nog att "Superlative chronometer officially certified" känns onödigt på rolex moderna tavlor. Vore mer cleant utan. Nu är man ju fanboy så man köper skiten ändå, men om jag fick välja skulle den helt enkelt inte vara där.
Superlative chronometer fyller trots allt en viss funktion på nya Rolex, eftersom att de numera uppfyller Rolex införda hårda krav på en gångavvikelse på +2/-2 sekunder/dygn, till skillnad från tidigare då enbart "vanlig" chronometer precision på +6/-4 sekunder/dygn garaterades. Men, visst det tenderar att bli lite mycket text på vissa modeller helt klart
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Superlative chronometer fyller trots allt en viss funktion på nya Rolex, eftersom att de numera uppfyller Rolex införda hårda krav på en gångavvikelse på +2/-2 sekunder/dygn, till skillnad från tidigare då enbart "vanlig" chronometer precision på +6/-4 sekunder/dygn garaterades. Men, visst det tenderar att bli lite mycket text på vissa modeller helt klart
Visst, men kunde inte texten stå på baksidan istället?

2005 kom deras antimagnetiska fjäder, Parachrom, men det skriver de inte ut. Nej, ju renare tavlor ju bättre :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Fråga när vi ändå är på ämnet,
är jag den enda som föredrar 4 raders istället för 2-raders på 14060?
 
Topp