• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med cool/snygg klockreklam...

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
IMG_6115.JPG
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IMG_6490.JPG
Rolex GMT reklam med Concorde är en stilmässig klassiker och för att det står i texten att klockan är gjord i svenskt stål :)

Omega reklam, för att George Clooney är den enda person med Ploprof på armen jag hittills sett som någonsin fått det att se riktigt coolt ut ;)
IMG_6488.JPG
 
Att vara reklamdirektör för breitling borde vara världens lättaste jobb. Hur svårt är det att vara cool när man associerar allt man tillverkar till jaktflyg och klassisk airracing? :p

De borde klippa Travolta dock. Tom Hardy eller någon annan ärkehunk känns ballare.
 

Bottega

Cartier
IMG_6490.JPG
Rolex GMT reklam med Concorde är en stilmässig klassiker och för att det står i texten att klockan är gjord i svenskt stål :)

Omega reklam, för att George Clooney är den enda person med Ploprof på armen jag hittills sett som någonsin fått det att se riktigt coolt ut ;)
IMG_6488.JPG

Finns en riktigt lång och biffig man på restaurang/fiskcharken hav nere i Hötorget som reppar en Ploprof, ser riktigt najs ut på honom. Han kan verkligen bära den
 
omega-seamaster-gmt-watch-1.jpg
55e3b980597ce596cf1bb6dd9f04c995.jpg

Omega skötte ju Seamaster-marknadsföringen hyfsat ett tag innan de bestämde sig för att gå totalt full retard med bondtemat. Jag kanske är lite biased pga Brosnan, en i mina ögon perfekt Bond som tyvärr fick lite för dåliga filmer.

Jag håller på att sträckkolla Mad Men atm och funderar verkligen på vad Don Draper skulle göra...
 
1.version-2-omega-2015-sam-jones-george-clooney-italy.jpg

Clooney är ett ypperligt val av ambassadör.
e06dbfa4febaea3a3735eba741626771.jpg

Det går att kränga klockor utan att hamra in Bond.
Omega Seamaster advertisement II.jpg

Det här var ett jättebra sätt att kränga Seamasters.
Omega Constellation advertisement.jpg

Det här är ett bra sätt att kränga constellations.
Omega-Speedmaster-after-moon-landing-advertising.jpg

Klassisk speedy, liiiite söndermjölkat i dagens läge men fortfarande ballt.
d25a138bb626d867ea18c3fc583b92f4.jpg

En till ok seamasterreklam.
old-ad-2.jpg

Sitt ww2-arv verkar omega ha glömt bort.
omega-constellation-ad.jpg

Det här förstår jag att de försöker glömma bort....

Tag heuer är bättre med sina nya.
ff485bf996a4162fefbce018be50f0c9--so-funny-funny-pics.jpg

Facebook-Does-anyone-have-the-time-LordofLion-954a9d.png

Den sista heuerreklamen skulle fan funka :D
 
Topp