Jonaz
Guld
Vet inte riktigt om det platsar in, men för mig är det ett vardagstips som jag utnyttjar rätt ofta, jag har försökt att sätta i system att när det är hämtpizza som gäller för familjen så väljer jag den lokala pizzerian med bäst pizza samt fulla rättigheter. Jag promenerar/cyklar till pizzerian, beställer en öl och ber artigt om menyn (trots att jag vet vad vi brukar beställa). När jag väl bestämt mig för vilken pizza (kom ihåg att jag även här hela tiden vetat vilken pizza jag ska beställa) så lägger jag in beställningen. Till detta så klämmer jag in en till beställning på en kall öl.
15 minuter transport, 10 minuter menykoll (öl), 15 minuter tillagning (öl) = 40 minuter egentid.
All tid förutom transporten kan spenderas på Klocksnack. Byt ut öl mot valfri dryck.
Tipset är inget man kanske höjer ögonbrynen för, men jag lovar er det är något som sätter en guldkant på min tillvaro.
Tillägg: tycker man om lufttorkade iberico skinkor så är länken nedan suverän.
https://www.ibergour.com/en
Hemsidan är inte direkt förtroendeingivande, men det är trevlig att kunna köpa skinkor eller framben från olika leverantörer, samt läsa lite recensioner. Priset brukar vara väldigt konkurrenskraftigt.
Vänt-öl är obligatoriskt!