• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vilken tycker ni är den bästa Hefeweizen?

Franziskaner är helt klart min favorit, fyllig och smakrik. Många andra kan kännas för lätta.

IMG_0217.JPG
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Reser en del både privat och i jobbet. Har blivit en hel del öl.
Gått från att föredra tyngre IPA/vete/belgiska till att faktiskt föredra de lätta, ljusa, lättdruckna am., mex eller ital ölen. Sol, Peroni etc.

Sen är det väldigt säsongsberoende för mig, på vintern kan man bli sugen på en trögflytande Guiness, men på våren och sommaren är t o m en Radler helt ok...
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
IMG_9492.JPG
Den här är riktigt bra! Har fått stå drygt ett år i källaren men nu var det dags att öppna den. :pompus:
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Sjukt coolt. Hur står den sig mot sina europeiska konkurrenter?

Själv blev det en oldox och en shivas.
DSC_0485-01.jpeg
Den står absolut stabilt på egna ben. Tycker den är riktigt grym. Ganska fruktig (pomeranstoner) och skummar som attan. Fyllig smak, syrlig och även påtaglig beska tycker jag. Drack en Erdinger efteråt och den smakade inget.
 
Topp