• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Ger Radio the Mothership Imperial IPA en ny chans denna onsdagskväll. Flyger inte riktigt för mig smakmässigt, känns lite obalanserad med rätt hög beska och bitig eftersmak. Sorry @gruby hade hoppats på att gilla den bättre denna gång
809AF6C5-C437-418D-BE4E-11B19A0B11C7.jpeg
 

Yfront

Omega
Ger Radio the Mothership Imperial IPA en ny chans denna onsdagskväll. Flyger inte riktigt för mig smakmässigt, känns lite obalanserad med rätt hög beska och bitig eftersmak. Sorry @gruby hade hoppats på att gilla den bättre denna gång
809AF6C5-C437-418D-BE4E-11B19A0B11C7.jpeg
Jag är nog beredd att hålla med dig, en som bär hela vägen är Oppigårds thurbo dubbel IPA däremot! 👍
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tar en riktigt bra föröl innan jag ska träffa polare på lokal (vet ju inte vad som finns där i ölväg lixom) :D
IMG_20201017_162358.jpg


Ruskigt bra DIPA tycker jag: härligt besk utan att bli för mkt eller hänga kvar för länge medan de tropiska juicerna tillåts flöda både under som ett bra tag efter nersköljning. Mumma!!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Love it! Vi (framförallt frugan) är känd i våra kretsar för att älska bubbel så vi fick faktiskt en sabreringssabel med personlig gravyr i bröllopspresent :hilarious:
Vågar ni använda den?
Själv är jag mest för snål och vill inte tappa det där glaset i dryckesväg som följer med korken:hilarious:

Har jobbat hårt (om frugan skulle fråga) med lampinstallationer och fönstersalning och sätter mig nu med en bärseluring.

20201017164953_IMG_2646.jpg

Vet inte mycket om den annat än att den är bryggd av Skellefteå bryggeri. Väldigt anonym etikett, men färgen skvallrar om vad smaken bekräftar, en lager med stor maltkropp.
Ganska simpel med lätt humle, men riktigt trevlig.
 

Yfront

Omega
En klassiker jag inte provat på väldigt länge, Oppigårds Thurbo DIPA. En av de första DIPA jag provade för flera år sedan nu. Då tyckte jag den smakade för mycket, nu är det nästan tvärtom, hade gärna fått ta ut i svängarna mer, rätt skön beska har den ändå
99EEA65F-FA03-49FB-ABEA-517F70944B1B.jpeg
Härligt att höra! Det är en måttstock för dubbel IPA för mig, kanske beror att det var en av mina första öl i kategorin. men jag tycker den fortfarande håller riktigt hög klass! Bra balanserad och lagom mustig! 💪🏋️‍♂️🤠
 
Topp