• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tar en öl till, Triple IPA från Buxton Brewery. Faktiskt en av de sämre TIPA jag provat, för hög sötma, lite avslagen smak och en hint av spritighet, lite obalanserad tyvärr
0E536DF8-CCD1-40F1-A5B6-62AACFB347A2.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Enda ölet idag tar jag nu. Kunde inte bestämma mig så jag blundade å stack in handen 😅
Blev en 10% Double Dry Hoped Tripel Imperial Pale Ale
IMG_20220709_003846.jpg

Riktigt god måste jag säga.
Jag får starka Twin Peaks-vibbar av din bild. Ser framför mig hur du sitter i en chesterfieldfåtölj och pratar baklänges med en dvärg och en skoförsäljare utan armar.

”Fire walk with me”
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Det är en speciell känsla av få hämta ut öl i originalkartong från staterna, visst smakar det lite bättre?
Gjorde en old school beställning där Torpedon lockade mest, var längesedan jag drack den och back in the days var den det humligaste man kunde dricka :)

A22B6EBD-D612-4376-A48E-9084024737E4.jpeg
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Har fortfarande lite svårt för denna sedan man hämtade 35 plattor sort guld från spritpråmen i Putgarten för typ tio år sedan...
Har fortfarande lite svårt för denna sedan man hämtade 35 plattor sort guld från spritpråmen i Putgarten för typ tio år sedan...

Jag var relativt ung när vi gick med i EU så hela slutet på nittiotalet så drack jag nog bara Sort Guld köpt i Tyskland, men har inte smakat den på säkert tjugo år så den var helt okej nu som semesteröl 🙂.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag var relativt ung när vi gick med i EU så hela slutet på nittiotalet så drack jag nog bara Sort Guld köpt i Tyskland, men har inte smakat den på säkert tjugo år så den var helt okej nu som semesteröl 🙂.
Jag hade turen att växa upp i norra landsänden dit tysk fulöl sällan letade sig. Det var först när jag flyttade ner till GBG som satan tog ett grepp om mitt liv.
 
Topp