• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

PIC

Cartier
2-Faktor
1447783822242-1253126546.jpg

I Berlin är Berliner som gäller. Ta alltid seden dit du kommer!
Ta sejdeln dit du kommer menar du väl ;)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Beställde hem och provade följande för ett par veckor sedan:
  • Chimay Bleue Trappist
  • Karmeliet Triple
  • The Struise Brouwers Pannepot Belgian Strong Ale
  • De Halve Maan Criminal Hendrik Brugs Quadrupel
  • De la Senne Brusseleir Zwet IPA
  • Brasserie Dupont Saison Cuvée Dry Hopping 2015
  • Contreras Valeir Extra IPA
  • Delirium Tremens
Delirium har jag provat innan och det är ju en favorit, bäst bland ovan öl var Pannepot utan tvekan! Brusseleir var också helt ok. Chimay är ju Chimay även om denna var lite annorlunda.
Resten var över medel men inga fullträffar :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Har inte kollat igenom hela tråden men är det några här som brygger eget? Jag har precis börjat, väntar på att första batchen ska jäsa klart.

Jag har kört ett par omgångar Ale i en Braumeister. Finns nog nån liten rapport i denna tråden om jag minns rätt.

Ska brygga en batch igen vilken dag som helst. Kul å gott!

Lycka till med din batch å rapportera hur det smakar!
 

Lowe92

Cartier
Jag har kört ett par omgångar Ale i en Braumeister. Finns nog nån liten rapport i denna tråden om jag minns rätt.

Ska brygga en batch igen vilken dag som helst. Kul å gott!

Lycka till med din batch å rapportera hur det smakar!
Gött, då får jag leta igenom tråden efter den.
Tackar, det ska jag göra. Vi köpte ett färdigt recept porter från bryggeributiken i Göteborg med helmalt, hoppas vi lyckades nu bara så kommer det en rapport om några veckor.
 

Lowe92

Cartier
Nu var det ett tag sen jag bryggde egen öl. Peppa mig att komma igång igen! Vad ska jag brygga? Har ett förråd som håller 5 grader.

Klart du ska brygga! Vet inte vad du brukar dricka men tycker en fyllig stout passar bra på vintern. Annars är det om du försöker få till ett julöl, dock kan det väl bli lite tight beroende på jästid.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nu var det ett tag sen jag bryggde egen öl. Peppa mig att komma igång igen! Vad ska jag brygga? Har ett förråd som håller 5 grader.

Klart du ska dra igång en batch. Dela med dig i denna tråden för en j-la massa likes. Där är din peppning! :cool:
Ska själv köra en omgång APA igen i helgen/nästa vecka tänkte jag. Det är ju enklast & blir ju oftast riktigt bra. Sugen på att prova nå´b typ av lager med lite karamellmalt i. Har ett gammalt kylskåp som jag hoppas ska kunna hålla 12 grader till jäsningen.

5 grader förråd?!? Det är väl för kallt för all slags jäsning...
 

zeke_varg

Omega
Slår ett slag för appen untappd. Perfekt att ha när det gäller att ha koll på skitöl och god öl så man slipper köpa fel grejer i framtiden. Kul att ha koll på vad man betat av. Min favoriter är belgiska trappistbärsa. Westvleteren 12 är kanske lite väl pretto men måste säga att den var väldigt god. Mest för pengarna och väldigt god är Rochefort 10 som går att hämta ut från systemet.
image.jpg
 

Ponlarsson

Panerai
Slår ett slag för appen untappd. Perfekt att ha när det gäller att ha koll på skitöl och god öl så man slipper köpa fel grejer i framtiden. Kul att ha koll på vad man betat av. Min favoriter är belgiska trappistbärsa. Westvleteren 12 är kanske lite väl pretto men måste säga att den var väldigt god. Mest för pengarna och väldigt god är Rochefort 10 som går att hämta ut från systemet.
image.jpg
Ja, Untappd är både smidigt och kul.
 

Chagall

Cartier
Slår ett slag för appen untappd. Perfekt att ha när det gäller att ha koll på skitöl och god öl så man slipper köpa fel grejer i framtiden. Kul att ha koll på vad man betat av. Min favoriter är belgiska trappistbärsa. Westvleteren 12 är kanske lite väl pretto men måste säga att den var väldigt god. Mest för pengarna och väldigt god är Rochefort 10 som går att hämta ut från systemet.
image.jpg
Lägg till mig: antaxn

:)
 
Topp