Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad kör du för maltnota?En kväll i myshörnan. Provar vanishing point som referens till min egenbryggda bourbon eklagrade stout. Den här har alkoholen med sig som smakbärare. Min blir lite tunn med sina 5.5%. Svårt att tävla mot 11%. Hur som så är innis o gunn bra som alltid.
![]()
En ganska vanlig irländsk stout som jag boostat på lite så inget fancy. 55g fransk ek mediumrostad som legat 2 veckor i jim beam. Sen åkte rubbet ner i fatet och har legat där i ett antal veckor nu. Smakar av nån gång i veckan så inte eken tar över. Vanilj och trä har tillkommit så lite nya smaker dyker upp. Jag jäser i 19grader och rampar upp till 26 nån grad per dag allteftersom jäsningen lugnar sig för att den skall jäsa ut ordentligt.Vad kör du för maltnota?![]()
Ja den där får man inte nog av i första taget. De vet vad de gör.En riktig goding.
![]()
Bara provat 05 och 09 och väl värda sitt ögonblick.Första 09 testad, bra, avstämd och ganska lättdrucken för sin styrka. En lite mildare fat variant jämfört med 07 kanske, om jag inte minns fel…
Men 08 är fortfarande min favorit i denna serien.
![]()