• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

En WV12 ikväll
IMG_8017.jpeg

God men lite lurig att få tag i…. Tills man upptäckte att vårt airbnb boende i antverpen i somras låg ovanpå en butik som hade den på hyllan. 😂 tyvärr för ett något orimligt pris att köpa hem många men väl värt att få prova the holy graal of beer
Ja den är väldigt trevlig när man väl får tag i den. Men som du säger, ofta överprisad. Jag åkte ner till klostret för 10-15 år sen och köpte direkt där av munkarna. Då fick man försöka ringa och boka en låda med 24 stycken på vägen ner och sen komma och hämta sin låda en bestämd tid. Då betala vi typ 35kr/flaskan. Väldigt värt!

Denna fick jag dock av min fru i farsdag-present, tror hon beställde via nån sida från Danmark där de kostar säkert 200-250/flaska. Så lite skillnad…

Ja den är väldigt trevlig när man väl får tag i den. Men som du säger, ofta överprisad. Jag åkte ner till klostret för 10-15 år sen och köpte direkt där av munkarna. Då fick man försöka ringa och boka en låda med 24 stycken på vägen ner och sen komma och hämta sin låda en bestämd tid. Då betala vi typ 35kr/flaskan. Väldigt värt!

Denna fick jag dock av min fru i farsdag-present, tror hon beställde via nån sida från Danmark där de kostar säkert 200-250/flaska. Så lite skillnad…
Eller så beställer man in en vintage med några år på nacken när man är förbi Akkurat och hostar upp 695kr eller nått sånt… Oavsett är den väldigt god 😃
IMG_3367.jpeg

Dugges Banana Toffee Chocolate imp. stout.
Burken öppnas, en bris av Banana Skids och minnen från barndomen uppenbaras… Mer exakt skolbesök i simhallen och wending machine upplevelsen efteråt där 5-kronan som använts till skåpet omvandlas till Banana Skids eller Refreshers känns som igår.

För att nu vid första sipp av ölen bekräfta att detta är godis på burk med löjligt tillfredställande syntetisk banansmak (om man nu tycker om den typ av smak aka banana skids eller bubs godis)

IMG_5065.jpeg

Udda men väl värda en test, jag har fyllt på några åtminstone 🤩
IMG_5055.jpeg

Läste nyss en test av svenskproducerade lager-öl i SvD. Bäst var ett grån Göteborg och ett från Örebro. Dessa vill man ju testa. Någon som smakat?

Skärmavbild 2026-02-06 kl. 11.41.21.png
Jag har hitintills inte druckit någon Apex som inte levererat på hög nivå! Ett grymt bryggeri som alltid levererar enligt mig.

Läste nyss en test av svenskproducerade lager-öl i SvD. Bäst var ett grån Göteborg och ett från Örebro. Dessa vill man ju testa. Någon som smakat?

Skärmavbild 2026-02-06 kl. 11.41.21.png
image.jpg

Drack en igår. God men skulle passa bättre till sommaren. Känns som en crowd pleaser då den inte har några jättestarka egenheter. Kanske får följa med några till fjällen som törstsläckare när man kommer tillbaka till stugan 🤔

Kör en favorit i repris denna helg
IMG_8208.jpeg
Jag va inne på systemet idag och fråga efter den. ”- Tyvärr de är slut. Va en kille här för en liten stund sen som tog de 20 sista.”

Aaah inte ofta jag önskar någon annan olycka och elände men i detta fall så…

Som tur har jag ett gäng storflaskor i källaren så får väl bli en sån istället då. Skål!
IMG_5312.jpeg

Jag va inne på systemet idag och fråga efter den. ”- Tyvärr de är slut. Va en kille här för en liten stund sen som tog de 20 sista.”

Som tur har jag ett gäng storflaskor i källaren så får väl bli en sån istället då. Skål!
IMG_5312.jpeg
Finns ju kvar att beställa... får mig att tänka på en gång för en gäng år sedan när Nordstan hade Pannepot inne. Vid hyllan stod en kille och lassade ner SAMTLIGA flaskor i korgen. -Va, tar du allihopa? sa jag med sorgsen blick... han veknade och jag fick ett antal :)

IMG_5312.jpeg
Aj då… Det var inte jag (som min dotter säger så fort nåt händer här hemma)! Tur du hade ett lager hemma iaf då. Har en kvar här hemma så ska hälla upp en snart jag också. Men först blir det nog en hederlig tjeckisk Gambrinus.
IMG_8270.jpeg

Tillbaka
Topp