• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Detta är en återkommande bra öl jag beställer hem en låda av per år. 2026 års tappning är ingen besvikelse. Lagom söt och maltiga karamell toner blandat med torkad frukt framförallt plommon/russin. Förhållandevis mild och bra som introduktion till personer som ännu inte testat belgisk abbey ale stil. Vissa kanske skulle säga den är lite tråkig men jag gillar den inget trams utan bara en enkel avvägd öl i mörk belgisk stil.

En öl som även tål att lagras och hällde upp en 2022 års tappning förra sommaren och förutom att den var lite platt så va smaken väldigt bra och möjligen något mer komplex än vid start.

Nog skrivet nu blir det skål och trevlig helg!
IMG_5540.jpeg

Har ni koll på var man kan få tag på 2025 års upplaga av Narwhal?
Den kom aldrig till systembolaget, jag har mailat Galatea och frågat angående detta. Men inte fått svar av dem.

Någon som vet om Systembolaget släppt någon stout från Founders under 2025? Eller om det planeras något släpp för 2026. Kunde inte hitta något bland de kommande släppen.

Testar Watermelon Milkshake IPA från Omnipollo x Tired Hands.
Låg i frysen aningen för länge (köpte den idag på väg hem från jobbet). Så den kom ut som slush. Vilket så här i efterhand nog var helt rätt.
Smakar mer IPA än watermelon milkshake. Riktigt bra tycker jag. Rekommenderas.
IMG_3157.jpeg

Tillbaka
Topp