• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Czapek & Cie

Vi på Eqotime.com besökte nystartade svenska INDP Watches som är auktoriserad återförsäljare av Czapek i Sverige.

Czapek Antarctique Chronograph Rattrapante Silver Grey-2.jpg
Den där var sinnessss

Var på ett klockevent igår och testade Czapek för första gången, kändes riktigt bra! Länken var snygg men kändes inte som att den höll samma kvalité som på en RO eller Overseas. Ni som haft möjlighet att spendera tid med en Antarctique, vad tycker ni? Är den värd pengarna? Såg ut som att den gick för 300k via återförsäljaren INDP.

IMG_0737.jpeg

IMG_0746.jpeg

Var på ett klockevent igår och testade Czapek för första gången, kändes riktigt bra! Länken var snygg men kändes inte som att den höll samma kvalité som på en RO eller Overseas. Ni som haft möjlighet att spendera tid med en Antarctique, vad tycker ni? Är den värd pengarna? Såg ut som att den gick för 300k via återförsäljaren INDP.

IMG_0737.jpeg

IMG_0746.jpeg

Har själv klämt hos INDP när jag köpte min GoS. Tycker varken tavlan eller länken ligger i paritet med priset.
Då jämför jag mest mot min Breguet 7027 eller min gamla Aquanaut. Skulle säga att Czapek ligger cirka 30% för högt i pris.
Just eftersom man får så mycket annat i det segmentet, jag är inte speciellt imponerad av designen personligen.

Senast ändrad:
Har själv klämt hos INDP när jag köpte min GoS. Tycker varken tavlan eller länken ligger i paritet med priset.
Då jämför jag mest mot min Breguet 7027 eller min gamla Aquanaut. Skulle säga att Czapek ligger cirka 30% för högt i pris.
Just eftersom man får så mycket annat i det segmentet, jag är inte speciellt imponerad av designen personligen.
Har du själv handlat hos INDP? När man försöker få fram lite fakta om butiken i fråga. Adressen finns men inte så mycket mera. Har någon erfarenhet och faktiskt köpt något därifrån, antingen via nätet eller på plats?
Ont:
1000039034.jpg

Fick möjligheten att testa Antartique under ett event i våras. Helt behaglig storlek för min handled. Prövade också nyheten Promenade, men det var ingenting för mig. Helt intressant skapelse dock

Har du själv handlat hos INDP? När man försöker få fram lite fakta om butiken i fråga. Adressen finns men inte så mycket mera. Har någon erfarenhet och faktiskt köpt något därifrån, antingen via nätet eller på plats?
Ont:
1000039034.jpg

Fick möjligheten att testa Antartique under ett event i våras. Helt behaglig storlek för min handled. Prövade också nyheten Promenade, men det var ingenting för mig. Helt intressant skapelse dock

Jag har köpt från INDP, men kan inte säga att jag skulle rekommendera dem...

Jag har köpt från INDP, men kan inte säga att jag skulle rekommendera dem...

Vad var du missnöjd med? Såg nu senast att dem säljer en tändare jag vill ha med inhouse verk och 3 dagars power reserve.
Skulle passa perfekt att tända cigarrerna med. I övrigt så tycker jag om deras hemsida, så otroligt vackra klockor man aldrig skulle se annars.
Kul med lite nytt.

MasterLighterFranckMuller_S.T.Dupont-Front_800x.jpg

blake-mortimer-by-p_800x.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp