• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om det nödvändiga Apple Carplay!!!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då jag köpt ny bil, så har jag även fått Apple CarPlay för första gången, tyvärr inte trådlöst dessvärre, ingen BIG DEAL kanske, men visst fan är det sunkigt ifall ni frågar mig!

923F398C-9499-4C84-A91D-888F01B24A80.jpeg
CD3F13FC-DE8C-4029-A3B7-A22DEC3CEC42.jpeg

För er som inte har det, så gör det att man kan använda vissa appar som finns i mobilen, jäkligt praktikt. Nu har jag hittat en lösning på detta problem, det finns att köpa en dongel/adapter som gör att man kan köra Apple CarPlay trådlöst. Jag har både läst och hittat videos där visa dongels laggar, och vissa har minimal fördröjning.

Hittade detta TESTET som MacWorld gjorde, och dom tyckte väl att den var OK.

Finns det någon här inne som har testat den här re-stream c2A eller någon liknade och som kan komma med något matnyttigt, är det BU eller BÄ eller är det bara och gilla läget och köra CarPlay med kabel. Är det någon som vet, om det finns någon app, som gör att man kan ladda ner fler appas som stödjer Apple CarPlay!

Den är ju inte så vidare billig, så det känns onödigt och lägga pengar på något som kanske inte funkar till 87%

1642523073579.png

Senast ändrad:
Jag kör en Passat GTE med trådlös Carplay, jag använder dock kabeln då jag ofta får fördröjning på ljudet om jag använder det trådlösa, har tyvärr ingen input på eftermarknadsgrejerna, men det fabriksmonterade trådlösa är inte 100% enligt mig,

Jag kör en Passat GTE med trådlös Carplay, jag använder dock kabeln då jag ofta får fördröjning på ljudet om jag använder det trådlösa, har tyvärr ingen input på eftermarknadsgrejerna, men det fabriksmonterade trådlösa är inte 100% enligt mig,

OK! Tack för svar!

Om inte det fabriksmonterade trådlösa fungerar 100% så lär inte aftermarketgrejerna vara i närheten så mycket bättre!

Kanske får tänka om och gilla läget med kabeln helt enkelt! Eller så får man hoppas att dom säljs rejält nedsatta i pris 😁

Jag har kört både trådlöst och trådat, och föredrar trådat, just för att mobilen laddas då.

Har även trådlös laddare inbyggt, men den laddar sjukt långsamt 😬

Jag har kört både trådlöst och trådat, och föredrar trådat, just för att mobilen laddas då.

Har även trådlös laddare inbyggt, men den laddar sjukt långsamt 😬

Sedär en till som gillar att köra med kabel! Stora anledningen att jag vill köra trådlöst, att jag kör med Brodits monteringsbygel och hållare som sitter högt upp! P.g.a det, så tycker jag att kabeln kommer lite i vägen!

7CF298E8-883B-4680-8774-0D6C5868BB3F.png

Senast ändrad:
Sedär en till som gillar att köra med kabel! Stora anledningen att jag vill köra trådlöst, att jag kör med Brodits monteringsbygel och hållare som sitter högt upp! IOM så tycker jag att kabeln kommer lite i vägen!

7CF298E8-883B-4680-8774-0D6C5868BB3F.png
Trådlöst är såklart nice, men ingen deal breaker för mig 😌

Tillbaka
Topp