• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

Premiär för nytt rack och nya skor 👏😁.
5EBCBCEF-43C3-4338-A595-551E2A9F72B8.jpeg

Sugen på att skaffa ett till rack utöver mitt Varlion Maxima som jag kör med idag.
Skulle vilja variera med ett som har en rund form och låg/medel balans. Har ett NOX Limitless Control som är helt okej men alldeles för mjukt för min smak så det blir bara liggandes.
Kom gärna med förslag/tips 👏😊. Har inget maxtak på pris 👍.

Har spanat in StarVie Raptor och Metheora Warrior. Någon som vet vad skillnaden är mellan racket förutom balansen?

Senast ändrad:
Sugen på att skaffa ett till rack utöver mitt Varlion Maxima som jag kör med idag.
Skulle vilja variera med ett som har en rund form och låg/medel balans. Har ett NOX Limitless Control som är helt okej men alldeles för mjukt för min smak så det blir bara liggandes.
Kom gärna med förslag/tips 👏😊. Har inget maxtak på pris 👍.

Har spanat in StarVie Raptor och Metheora Warrior. Någon som vet vad skillnaden är mellan racket förutom balansen?
Adidas Adipower CTRL kanske är ett alternativ? Köpte själv ett och är väldigt nöjd, får bra fart i bollarna när jag trycker på och har bra kontroll i både volleys och lobbar.

Adidas Adipower CTRL kanske är ett alternativ? Köpte själv ett och är väldigt nöjd, får bra fart i bollarna när jag trycker på och har bra kontroll i både volleys och lobbar.
Inte haft det åtanke men var i kontakt med www.ongoal.se idag och de rekommenderade också Adipower CTRL 😊. Kör du med 2021 eller 2022 modell? Vad har du haft för andra rack om jag får fråga?

Funderar på ett slå till på ett Adipower CTRL samt StarVie Raptor då de ska ge lite mer fart än Adipower CTRL sedan sälja det jag trivs minst med 🤷‍♂️😁.

Jag lirar med 2021 modellen, ingen skillnad mot 2022 förutom det det estetiska vad jag vet 😊 Jag har lirat ganska länge med ett Babolat Revenge Carbon men nu ligger det kvar i väskan då Adidas racket passar min spelstil bättre. Du lär nog hitta rätt med antingen Adidas eller Starvie racket, har hört mycket gott om det sistnämnda men inte testat det 👍

Jag lirar med 2021 modellen, ingen skillnad mot 2022 förutom det det estetiska vad jag vet 😊 Jag har lirat ganska länge med ett Babolat Revenge Carbon men nu ligger det kvar i väskan då Adidas racket passar min spelstil bättre. Du lär nog hitta rätt med antingen Adidas eller Starvie racket, har hört mycket gott om det sistnämnda men inte testat det 👍
Jag tackar för informationen 👏😊. Är sugen på beställa båda men känner samtidigt att det kanske är lite onödigt 🤷‍♂️. Det svåra blir att bestämma mig om det blir Raptor eller Adipower CTRL 😴.

Jag tackar för informationen 👏😊. Är sugen på beställa båda men känner samtidigt att det kanske är lite onödigt 🤷‍♂️. Det svåra blir att bestämma mig om det blir Raptor eller Adipower CTRL 😴.
Kolla om du kan hitta racken i bättre begagnat skick. Det jag köpte hade använts i ett par veckor, fick det för 1500:-. Det kan ju vara ett alternativ om du vill testa dom 😊

Svårt att förklara :D raptorn är mera stabil och jämn medan viboran är mera känsla :D När man känner det med viboran så då jävlar smäller man bra!
Gillar ändå din förklaring 😄. Blev 4h Padel igår och premiär med Raptor. Mycket positiv till det än så länge 😊. Grym kontroll och blev jäkla tryck när jag väl fick till det.

Fick bli ett nytt rack då vill testa ett som är riktigt lätt 😁. Väger in på 354g med Toalson overgrip på 👍. Blir premiär spela med det imorgon bitti.
B17341B2-63F4-445C-A99D-196EE1753F99.jpeg

Fick bli ett nytt rack då jag var nöjd med allt förutom trycket i mitt gamla Adidas Adipower LIGHT 3.1 🤷🏼‍♂️.
Detta BabolaT väger in på 348g med overgrip monterat och har även betydligt bättre tryck än Adidas trots likvärdig vikt. Känns riktigt bra än så länge 😁

Använder ni ramskydd på era rack eller kör ni utan?
CE32F438-E620-49D2-9B12-37BE33A739E1.jpeg

Fick bli ett nytt rack då jag var nöjd med allt förutom trycket i mitt gamla Adidas Adipower LIGHT 3.1 🤷🏼‍♂️.
Detta BabolaT väger in på 348g med overgrip monterat och har även betydligt bättre tryck än Adidas trots likvärdig vikt. Känns riktigt bra än så länge 😁

Ramskydd
Tråkigt att dra kanten i glaset och få lacksläppp eller ännu värre sprickor.
Ramskydd ger ett helt ok skydd och bättre byta det än rack.

Är du fortsatt nöjd? Spelstil/nivå på dig? Är sugen på ett sånt just för att jag skulle vilja ha lite mer tryck, men har ett relativt lättspelat racket idag så vill ha lite input kring avvägningen där.

Är du fortsatt nöjd? Spelstil/nivå på dig? Är sugen på ett sånt just för att jag skulle vilja ha lite mer tryck, men har ett relativt lättspelat racket idag så vill ha lite input kring avvägningen där.
Jo absolut det är ett mycket lätt och trevligt rack dock saknar jag det sista trycket vid smash 😊. Skulle vilja säga att min spelstil varierar beroende på vilka jag möter. Så både offensivt och defensivt. Utifrån MATCHi skalan så nivå 7. Tycker dock inte att detta rack är svårspelat alls utan gick snabbt att lära känna. Ska spela turnering imorgon så blir att ta med Babolat Viper Air racket samt mitt nya NOX AT10 Genius 18K men får se vilket som får bli mainracket för morgondagen 🤷🏻‍♂️😁.

Tillbaka
Topp