• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

224270
IMG_6215.jpeg

Kunde konstatera att den är ett par mm större än tavlan på BB58, vilket väl utgör en stor del av intrycket att den inte upplevs så liten trots sina endast 36mm (om ens det) diameter. Och som grädde på moset är 3, 6, 9 lumefyllda. Trots inte den bästa lumen ser man alldeles utmärkt både snabbt och lätt vad klockan är nattetid. Sånt uppskattas.
Är lume bättre på BB58?

Har ännu inte vant mig riktigt vid storleken, stor handled och har i huvudsak snurrat olika dykare på 42mm senaste åren… Har tidigare fått höra ”36mm kommer aldrig funka på dig”. Vad säger den lite mer bevandrade panelen? Ser det ok ut? 🤔
IMG_2683.jpeg

IMG_2678.jpeg

Har ännu inte vant mig riktigt vid storleken, stor handled och har i huvudsak snurrat olika dykare på 42mm senaste åren… Har tidigare fått höra ”36mm kommer aldrig funka på dig”. Vad säger den lite mer bevandrade panelen? Ser det ok ut? 🤔
IMG_2683.jpeg

IMG_2678.jpeg
Ser mer än ok ut, ser mycket bra ut!
Jag är av åsikten att en Explorer ser bäst ut precis sådär. Man ska se lite länk på vardera sida bandhorn. Helst på alla klockor med länk iofs imo. Det är så mycket en vanesak det där. Du får ge det lite tid ;)

Ser mer än ok ut, ser mycket bra ut!
Jag är av åsikten att en Explorer ser bäst ut precis sådär. Man ska se lite länk på vardera sida bandhorn. Helst på alla klockor med länk iofs imo. Det är så mycket en vanesak det där. Du får ge det lite tid ;)
Tack! 🙏
Jag inser nog att storleken är gränsfall egentligen men på något udda sätt känns det ändå som att det funkar med Explorer, om det nu makes any sense..?

Tack! 🙏
Jag inser nog att storleken är gränsfall egentligen men på något udda sätt känns det ändå som att det funkar med Explorer, om det nu makes any sense..?
Ser verkligen bara bra ut på bilden iallafall, inte en tanke på att den ser ”för liten” ut hos mig och då är bilden ändå tagen på så sätt att klockan inte ska framstå stor om du förstår vad jag menar, snarare tvärtom 👍🏼

IMG_2683.jpeg

IMG_2678.jpeg
Tycker den ser toppen ut på dig. Prova också att våga bära den längre upp på armen, det gör jag, som har handleder strax under 20 cm. Precis som en föregående talare sa är det riktigt bra när man ser den ursnygga länken på båda sidor av boetten.

Tilbaks från garantiservice.
IMG_1124.jpeg
Jag är utan min i 4-6 veckor... Jag var inne för att kontrollera tätheten innan sol och bad och nämnde att jag tycker den börjat sacka lite på sista tiden. Den lades i timegraphern och amplituden var dålig och den sackade väl mycket. Jag har någon månad kvar på garantin så den åkte in på garantiåtgärd. Jag köpte den på Rob men iom att de tappat allt så blev det Nymans, blev mycket trevligt bemött och högsta betyg till dom!
Hur lång tid tog det för er ungefär? Min 124270 som jag köpte här på forumet i tisdags visade sig ha låg amplitud så Nymans tog precis in den på garantiärende. :)

IMG_2683.jpeg

IMG_2678.jpeg
Den sitter perfekt! Efter att jag köpte min 114270 har jag numer svårt för större än 36mm 😂 bra bok du läser också!

Tillbaka
Topp