• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

azcii

Patek
2-Faktor
En liten hög med Squalematic 60 ATM på brunt läder anlände idag. Tyvärr är jag själv på resande fot så några bilder blir det inte innan nästa vecka onsdag :banghead::banghead::banghead:
Vi kör en lånad bild från Singapore så länge..........
ro3AVns.jpg
ro3AVns.jpg

Pris? Ber om ursäkt om det skrivits tidigare i tråden... och det går inte att klämma på den IRL på något sätt?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Efter lite mer än 2 månader kom den, direkt från richemont? till Amsterdam, och vidare till Sverige.
IMG_3649.JPG


Kom helt utan rost denna gång!, nytt nato och gummi. (Som de även har på något sätt lyckats montera upp och ner!?o_O:hilarious:) Om det ska vara för att jävlas eller ej vet jag inte..

Men klockan vänder i dörren och försvinner iväg direkt. I efterhand skulle jag nog hellre haft kvar min första 1521:a i tandem med en Seiko SRP777
(Som jag köpte som substitut). Men ibland blir det ju inte så genomtänkt.

Ett par dåliga bilder

IMG_3654.JPG
IMG_3651.JPG
 
Senast ändrad:

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Efter lite mer än 2 månader kom den, direkt från richemont? till Amsterdam, och vidare till Sverige.
IMG_3649.JPG


Kom helt utan rost denna gång!, nytt nato och gummi. (Som de även har på något sätt lyckats montera upp och ner!?o_O:hilarious:) Om det ska vara för att jävlas eller ej vet jag inte..

Men klockan vänder i dörren och försvinner iväg direkt. I efterhand skulle jag nog hellre haft kvar min första 1521:a i tandem med en Seiko SRP777
(Som jag köpte som substitut). Men ibland blir det ju inte så genomtänkt.

Ett par dåliga bilder

IMG_3654.JPG
IMG_3651.JPG
Hur gillar du originalgummit? Är lite sugen men funderar på om det är värt 800 pix eller om jag ska köra på ett vanligt tropic.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hur gillar du originalgummit? Är lite sugen men funderar på om det är värt 800 pix eller om jag ska köra på ett vanligt tropic.

Alltså, det är riktigt bra! Jag gillar inte riktigt gummit med vents (det gamla).

Fick välja mellan det nya och gamla när jag köpte min första 1521:a, tog det nya då det var billigare att köpa till det gamla istället.

+ det är jävligt snyggt.


IMG_1712.JPG

IMG_2573.JPG
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Alltså, det är riktigt bra! Jag gillar inte riktigt gummit med vents (det gamla).

Fick välja mellan det nya och gamla när jag köpte min första 1521:a, tog det nya då det var billigare att köpa till det gamla istället.

+ det är jävligt snyggt.


IMG_1712.JPG

IMG_2573.JPG
Tack för bilder och svar!
Kul att du gillar det, jag tycker också att det är riktigt snyggt och passar bra ihop med 1521:ans retrokänsla.

Får nog bli ett sådant om jag trivs med Squalen som är på ingång :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Som AwCo squalen, fast utan logga på caset, något för dig @Jaggis? :D

Blev lite sugen igen nu på en Squale.. Fan..
Squale50AtmosOriginale2L.jpg
Squale50AtmosOriginale7L.jpg

Squale50AtmosOriginale8L.jpg

http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/50-atmos-originale-opaco-limited-edition

Kul att den är tillbaka! Inte lika cool som din Military men å andra sidan så har den ju ingen gravyr :)

Visst var det denna dom gjorde 10st av först, sen 99 och hur många till har dom gjort denna omgång? Ytterligare 99? För de första 99 sålde väl slut rätt snabbt?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kul att den är tillbaka! Inte lika cool som din Military men å andra sidan så har den ju ingen gravyr :)

Visst var det denna dom gjorde 10st av först, sen 100 och hur många till har dom gjort denna omgång?


Jag gillar den här mer än min Military, även om jag skulle velat ha den tavlan, datumet gör en del faktiskt.
I mailet från Gnomon säger de de sista 50 exen av 99.

Tror Squale har rätt låg produktionsvolym. @JCE kanske kan svara på det?

Jag gillar denna nästan lite mer.. Kanske råkar beställa en.. :bag:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag gillar den här mer än min Military, även om jag skulle velat ha den tavlan, datumet gör en del faktiskt.
I mailet från Gnomon säger de de sista 50 exen av 99.

Tror Squale har rätt låg produktionsvolym. @JCE kanske kan svara på det?

Jag gillar denna nästan lite mer.. Kanske råkar beställa en.. :bag:

Aha, då alla 99 kom inte på en gång. Då är jag med. Jag gillar den också som fan. Men med tull och moms så blir den ännu dyrare än AwCo's. Värt det?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Aha, då alla 99 kom inte på en gång. Då är jag med. Jag gillar den också som fan. Men med tull och moms så blir den ännu dyrare än AwCo's. Värt det?

Antar det, eller så är det nån ploj/gjort fler.. Det är ju lite sisådär med det..

Landar på ungefär samma pris som AwCo inc moms+tull. Jag kommer nog avstå från denna. Är rätt nöjd med min Seiko för tillfället. Men skulle gärna haft en "vanlig" 1521:a i framtiden igen. :)
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Nytt från Squale: Squale 30 atmos tropic GMT ceramica! Äntligen en Squale GMT som inte är homage? Eller??
Har länge varit sugen på Squale och framför allt en GMT. Tidagre gmt-klockor från Squale har varit rip-offs från rolex. Är denna ok? Vad tycker Squale-folket om denna nya modell?
IMG_6413.PNG
IMG_6412.PNG
Jag tycker att den är snygg:)
 
Senast ändrad:
Topp