• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Squalematic. Grym pjäs!

AD7A3540-8D9E-48D2-92C1-3F4DB4D9D053_zpsby9ptoh4.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Mina första intryck av Squalematic är riktigt riktigt bra. Dom har verkligen rättat till alla problem som 50atm har. Vridringen är sjukt precis utan spel. Finishen på boetten är extremt välarbetad. Tavlan "lever" på ett helt annat sätt. Kronan är verkligen stabil jämfört med 50atm där alla ex jag haft av 50atm kännts aningen wobbliga. Den nya storleken på 44mm trodde jag skulle upplevas klumpig men proportionerna blir istället mycket bättre och denna sitter mycket stabilare och snyggare på handleden än 50atm. Det kupade glaset är fantastiskt, aldrig sett något liknande. Enda nackdelen är att det gör klockan extremt svårfotograferad. Sammantaget så tycker jag Squalematic är värd varenda krona extra.

4AD6C4F3-3D03-4978-9949-065C1A89E9F4_zpseq54lwem.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Mina första intryck av Squalematic är riktigt riktigt bra. Dom har verkligen rättat till alla problem som 50atm har. Vridringen är sjukt precis utan spel. Finishen på boetten är extremt välarbetad. Tavlan "lever" på ett helt annat sätt. Kronan är verkligen stabil jämfört 50atm där alla ex jag haft av 50atm kännts aningen wobbliga. Den nya storleken på 44mm trodde jag skulle upplevas klumpig men proportionerna blir istället mycket bättre och denna sitter mycket bättre och snyggare på handleden än 50atm. Det kupade glaset är fantastiskt, aldrig sett något liknande. Enda nackdelen är att det gör klockan extremt svårfotograferad. Sammantaget så tycker jag Squalematic är värd varenda krona extra.

4AD6C4F3-3D03-4978-9949-065C1A89E9F4_zpseq54lwem.jpg



Snyggt, Grattis! När kom den?
Måste säga att jag saknar min 1521:a. ( Inte den som rostade ;) ) Men Squalematic ser faktiskt ännu bättre ut!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Mina första intryck av Squalematic är riktigt riktigt bra. Dom har verkligen rättat till alla problem som 50atm har. Vridringen är sjukt precis utan spel. Finishen på boetten är extremt välarbetad. Tavlan "lever" på ett helt annat sätt. Kronan är verkligen stabil jämfört med 50atm där alla ex jag haft av 50atm kännts aningen wobbliga. Den nya storleken på 44mm trodde jag skulle upplevas klumpig men proportionerna blir istället mycket bättre och denna sitter mycket stabilare och snyggare på handleden än 50atm. Det kupade glaset är fantastiskt, aldrig sett något liknande. Enda nackdelen är att det gör klockan extremt svårfotograferad. Sammantaget så tycker jag Squalematic är värd varenda krona extra.

4AD6C4F3-3D03-4978-9949-065C1A89E9F4_zpseq54lwem.jpg
Ser sjukt bra ut! Är gravyren på boettsidan också borta?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ser sjukt bra ut! Är gravyren på boettsidan också borta?

Extremt märkligt sammanträffande. Såg att det hade postats i Squale-tråden, och skulle precis och gå in och leta info efter vilka modeller som inte har loggan på sidan av boetten och så hade du ställt frågan 1 minut tidigare. Skumt va :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mina första intryck av Squalematic är riktigt riktigt bra. Dom har verkligen rättat till alla problem som 50atm har. Vridringen är sjukt precis utan spel. Finishen på boetten är extremt välarbetad. Tavlan "lever" på ett helt annat sätt. Kronan är verkligen stabil jämfört med 50atm där alla ex jag haft av 50atm kännts aningen wobbliga. Den nya storleken på 44mm trodde jag skulle upplevas klumpig men proportionerna blir istället mycket bättre och denna sitter mycket stabilare och snyggare på handleden än 50atm. Det kupade glaset är fantastiskt, aldrig sett något liknande. Enda nackdelen är att det gör klockan extremt svårfotograferad. Sammantaget så tycker jag Squalematic är värd varenda krona extra.

4AD6C4F3-3D03-4978-9949-065C1A89E9F4_zpseq54lwem.jpg

Ruskigt snygg. Vad är det för mått lug/lug och hur hög är den? Skulle gärna se en lume-bild också :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mina första intryck av Squalematic är riktigt riktigt bra. Dom har verkligen rättat till alla problem som 50atm har. Vridringen är sjukt precis utan spel. Finishen på boetten är extremt välarbetad. Tavlan "lever" på ett helt annat sätt. Kronan är verkligen stabil jämfört med 50atm där alla ex jag haft av 50atm kännts aningen wobbliga. Den nya storleken på 44mm trodde jag skulle upplevas klumpig men proportionerna blir istället mycket bättre och denna sitter mycket stabilare och snyggare på handleden än 50atm. Det kupade glaset är fantastiskt, aldrig sett något liknande. Enda nackdelen är att det gör klockan extremt svårfotograferad. Sammantaget så tycker jag Squalematic är värd varenda krona extra.

4AD6C4F3-3D03-4978-9949-065C1A89E9F4_zpseq54lwem.jpg

Ändå redan till salu? :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Stämmer, jag har den i mitten, sunburst gråa.
Jaggis har den vänstra, matt case, matt tavla med mer orange detaljer i.
IMG_0873.JPG

Så lika men ändå så olika. Jag gillar verkligen de orangea detaljerna på @Jaggis variant, men samtidigt så är ditt ex lite lugnare för ögat att titta på.
Det blir ju också lite skillnad hur storleken upplevs i och med att tavlan på den du har upplevs som större när indexen inte är så framträdande.

Verkligen synd att de inte säjs i butik i Sverige, (eller?), så att man kan jämföra live.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Började läsa lite nu men blev alldeles matt :) Lite OT nu, men är det någon klocka som har fått hänga med riktigt länge och i sådana fall vilken?

Härligt! Och då har jag bara hunnit halvvägs så det kommer mera! :D

Absolut men dom är ytterst få. Den som varit med längst är en Datejust 16030, min första Rolex.
 
Topp