• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Sol och tvåsiffriga grader idag! Synd bara att det inte är fredag.. :)
IMG_9483.JPG
945D7C20-3343-4251-B83A-EDE96993832B.jpeg

Den urtavlan alltså!
Smutt med mycket orange't i tråden! Det är ju perfekt tid nu att ta ut sina Squales ur lådan om man inte redan gjort det :cool:
IMG_9671.JPG

Squale 1521 50 atmos
Haha, jag har fått på likadana sommarkläder på min idag!
PSX_20180510_181434.jpg
Så bra på orange NATO!:)
0000000.gif
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Någon som har Tropic GMT'n och kan ge mig lite input? Den står väl stadigt på egna ben?
Du menar 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica? Isf kan jag definitivt rekommendera köp. Mycket bra kvalitetskänsla för pengen (möjligtvis med undantag av spännet). Supersnygga färger på vridring och tavla (svårt att återge på bild hur bra det faktiskt ser ut). Tycker den är tillräckligt egen jämfört med sin inspirationskälla. Större boett. Egna färger (färgen på visarna, index och vridring är fantastiska, ja tavlan är fanimej bra också). Andra visare mm. Tycker att den är mycket snyggare iom avsaknaden av den verdervärdiga mercedesvisaren. Skulle gärna ha sluppit bubblan, men den har i alla fall en ordentlig förstoring.
Squale1.jpg
Squale2.jpg
Squale3.jpg
Squale4.jpg
Squale5.jpg
Squale6.jpg
Squale7.jpg
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Du menar 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica? Isf kan jag definitivt rekommendera köp. Mycket bra kvalitetskänsla för pengen (möjligtvis med undantag av spännet). Supersnygga färger på vridring och tavla (svårt att återge på bild hur bra det faktiskt ser ut). Tycker den är tillräckligt egen jämfört med sin inspirationskälla. Större boett. Egna färger (färgen på visarna, index och vridring är fantastiska, ja tavlan är fanimej bra också). Andra visare mm. Tycker att den är mycket snyggare iom avsaknaden av den verdervärdiga mercedesvisaren. Skulle gärna ha sluppit bubblan, men den har i alla fall en ordentlig förstoring.
Squale1.jpg
Squale2.jpg
Squale3.jpg
Squale4.jpg
Squale5.jpg
Squale6.jpg
Squale7.jpg
Kul input! Tack. Det som har hållit mig ifrån ett köp är avsaknaden av applicerade index (som jag dom sista åren utvecklat ett starkt ha-begär av)
Men tror att jag kanske ska skippa det den här gången. Jag älskar vridringen, den är verkligen fantastisk.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Kul input! Tack. Det som har hållit mig ifrån ett köp är avsaknaden av applicerade index (som jag dom sista åren utvecklat ett starkt ha-begär av)
Men tror att jag kanske ska skippa det den här gången. Jag älskar vridringen, den är verkligen fantastisk.
Sjukt bra, ännu bättre i verkligheten än på bild!:)
 

Knallen85

Breitling
2-Faktor
Tråkigt att höra om gripenbro. Där jag köpte min 1521 blå Squale. Dock flippad sen en tid tillbaka. Störde mig på "glappet" med bazeln. Men annars en väldigt trevlig pjäs. The Urban Gentry på youtube lär ha sålt många klockor åt Squale genom sitt hyllande av märket.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt att höra om gripenbro. Där jag köpte min 1521 blå Squale. Dock flippad sen en tid tillbaka. Störde mig på "glappet" med bazeln. Men annars en väldigt trevlig pjäs. The Urban Gentry på youtube lär ha sålt många klockor åt Squale genom sitt hyllande av märket.
Jag tror inte det hänt något med Gripenbro och Squale.se. Sidan funkar numera. Det är säkert så att någon glömt logga in i sin webbshop och förnya abonnemanget eller så. Kanske @Gripenbro.se själv kan kasta ljus över frågan? :)
 

TFK

Omega
Du menar 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica? Isf kan jag definitivt rekommendera köp. Mycket bra kvalitetskänsla för pengen (möjligtvis med undantag av spännet). Supersnygga färger på vridring och tavla (svårt att återge på bild hur bra det faktiskt ser ut). Tycker den är tillräckligt egen jämfört med sin inspirationskälla. Större boett. Egna färger (färgen på visarna, index och vridring är fantastiska, ja tavlan är fanimej bra också). Andra visare mm. Tycker att den är mycket snyggare iom avsaknaden av den verdervärdiga mercedesvisaren. Skulle gärna ha sluppit bubblan, men den har i alla fall en ordentlig förstoring.
Squale1.jpg
Squale2.jpg
Squale3.jpg
Squale4.jpg
Squale5.jpg
Squale6.jpg
Squale7.jpg
Den ger riktigt mycket ha-begär.. Hur upplever du bezeln? På min 1545 är den sjukt trög vilket är en aning störande på en i övrigt riktigt trevlig klocka.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Den ger riktigt mycket ha-begär.. Hur upplever du bezeln? På min 1545 är den sjukt trög vilket är en aning störande på en i övrigt riktigt trevlig klocka.
Bezeln på denna är också otroligt trög. Inget jag har stört mig på då jag aldrig använder den funktionen.
 
Topp