Frågan är om det är 20 eller 19mm mellan luggarna, de verkar oense på hemsidan.![]()
Tycker det är bra att Squale bibehåller sitt italienska arv #detärintesånoga

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan är om det är 20 eller 19mm mellan luggarna, de verkar oense på hemsidan.![]()
Kan förstå det.Själv hoppas jag på 20mm. Annars så är det ett nej från mig. Har 100+ band i 20mm hemma![]()
Det är förmodligen inget större mysterium än vad som faktiskt anges, dvs att bandet som sitter på är 20 mm medan öppningen mellan bandhornen är 19 mm.Frågan är om det är 20 eller 19mm mellan luggarna, de verkar oense på hemsidan.![]()
Känns ju inte helt optimalt om så är fallet.Det är förmodligen inget större mysterium än vad som faktiskt anges, dvs att bandet som sitter på är 20 mm medan öppningen mellan bandhornen är 19 mm.
Inte direkt, näKänns ju inte helt optimalt om så är fallet.
Känns ju inte helt optimalt om så är fallet.
Ja det är ju inget problem egentligen, men om man tillverkar en klocka med 19mm så borde man ju förse den med ett 19mm band. Allt annat är oacceptabelt enligt mig.Det går ju ofta att trycka ihop lite men det ställer till problem om man vill ha band med "quick release" (som inte går att klämma ihop).
Tror det är som du skriver bilden som luras. Den blir ihoptryckt. Hoppas någon i tråden köpen en och postar riktiga bilderVad är det du inte gillar?Proportionerna hos mindre dykarur är alltid off på bilder tycker jag, samma som t.ex. Christopher Wards mindre GMT och dykare. Ser helt klart bättre ut på armen. För övrigt imponerande att de fått till 60 Atmos på en 38mm dykare som bara är 12,6mm tjock!
![]()
Deras 2001 med 19 mm mellan bandhornen är ett exempel på att man inte gjort det. Den limiterade hade 20mm tropic, vilket var det jag köpte till min och som de även rekommenderadeJa det är ju inget problem egentligen, men om man tillverkar en klocka med 19mm så borde man ju förse den med ett 19mm band. Allt annat är oacceptabelt enligt mig.
väldigt märkligt tycker jag. Hoppas innerligt att det inte är vad dom gjort på denna.Deras 2001 med 19 mm mellan bandhornen är ett exempel på att man inte gjort det. Den limiterade hade 20mm tropic, vilket var det jag köpte till min och som de även rekommenderade![]()
Ja, verkligen. Hoppas jag också, men med Squale vet man aldrig…väldigt märkligt tycker jag. Hoppas innerligt att det inte är vad dom gjort på denna.
Jäklar vilken najs patina på den 1521an!Hej på er!
Squale 2001 är en riktig drömklocka, men jag skulle vilja modda den redan från början så den blir ännu mer perfekt i mina ögon. Önskemålet är en sandfärgad bezel och blå urtavla. Hur gör jag det på enklast sätt? Alltså jag kommer inte skruva själv, men köper jag en Sunray blue och byter bezel, eller en köper en Sand och byta urtavla? Köper helst inte TVÅ klockor och byter, he he. Finns delar att köpa av återförsäljarne / direkt från Squale? Vem kan sen hjälpa mig att modifiera?
Bjussar också på en dagens klocka, min 1521.
Ha en bra dag!
Lars (Klockarn)
Tack för svar!Jäklar vilken najs patina på den 1521an!
När det gäller delar så kolla med både Squale och Gnomon. Brukar inte vara några problem att få tag på men de är bra på att ta betalt.
@Racso tog ju över den som jag sålde, hör med honom!Tack för svar!![]()
Jag hör av mig till dem och lovar uppdatera med bild om jag lyckas med mitt lilla projekt. Synd att jag missade Sand 2001an som låg ute till försäljning för nån månad sedan, om det är någon som vill sälja en får dom gärna höra av sig. Och javisst har 1521an fin patina … älskar den. Jag köpte klockan här på forumet 2018 och då var den som ny, men har sen haft den VARJE dag sen dess. Både i vattnet och på kontoret. One Watch Guy. Sån är jag.
![]()