• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om vitguldsklockor!

Ricrob

Patek
Håller med de som resonerar ang vitguldets likhet med stål.. Fast än kluven, för det är lite coolt på ngt sätt att dega så mycket för ngt som ser så billigt ut, även om det ät knäppt.. Äh, fan vet! Får väl testa ngn gång när man blir vuxen..?

Gillar dock denna i vitguld och platinum men gulguldisen knäcker:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    37 KB · Visningar: 328

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
John R skrev:
Jag tror att många tycker/tyckte gul/rött guld är jävligt fult. Det hade dn riktig
dipp på 90-talet och det sitter nog kvar ganska hårt hos många. Ingen som vill bli
förknippad med en gammal bilhandlare med fet guldklocka och en kätting runt halsen.

Det va helt enkelt low life i mångas ögon förut och det sitter som sagt säkert
kvar hos de som blev gamla hund då de fortfarande var poppis med vitguld.

Själv tycker jag nu nu att det är snyggt!

/John R

+1
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Gick ner till Rob på lunchen för att känna lite. De hade bland annat 166619 hemma. Kan faktiskt inte säga att jag blev helt såld. Känslan i klockan är iofs att den är tyngre och att den eventuellt kanske blänker lite mer, men nja, den kändes bättre på bild än IRL (lite som Lamborghini Countach :mrgreen: )

De skulle få in en roségulds Daytona om några veckor. Den måste jag titta på!

Fanns även day-date i platina med en prislapp på 470 tkr.....dock inte hemma......annars hade jag nog slagit till direkt........host.... :)
 
Topp