• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråkigt besked ang första Rolex

Ser nu att många hyllat han medans du är något bitter för en händelse 2012. Ställer mig högst tveksam till dig för när man följer övriga vad det säger så bedrev du mer eller mindre en häxjakt på doktorn. Att du 6 år efter fortfarande håller på låter snarare ohälsosamt
än nyttigt, Speciellt när det verkar som att klagomålen slutade 2012-2013 på han.
Ge dig, snarare du som verkar ha en agenda. Du skrev att du inte hade hört något dåligt. Klart det finns många nöjda kunder annars hade han inte funnits kvar idag. Länge sedan någon diskuterade Dr Watch här nu.

Tycker faktiskt det var de. @Marquise hur har det gått?

Ja inte så konstigt att tråden får en bump då den ligger på k/s nu :) Jag var intresserad då jag kan byta fjäder själv och inte bryr mig nämnvärt om tätheten. Dock såg jag nu att tavlan måste vara ommålad!? @Marquise Vill inte besvära dig med redan massa krångel som jag försår men samtidigt tkr jag den ser så ut och ville fråga.

Ja inte så konstigt att tråden får en bump då den ligger på k/s nu :) Jag var intresserad då jag kan byta fjäder själv och inte bryr mig nämnvärt om tätheten. Dock såg jag nu att tavlan måste vara ommålad!? @Marquise Vill inte besvära dig med redan massa krångel som jag försår men samtidigt tkr jag den ser så ut och ville fråga.
Det är garanterat mer än fjäderbyte på den där. Räkna med helservice.
Helt klart sugen jag med trots att boetten med största sannolikhet är otät på grund av korrosionskada. Men känns som för mycket jobb ändå.

Det är garanterat mer än fjäderbyte på den där. Räkna med helservice.
Helt klart sugen jag med trots att boetten med största sannolikhet är otät på grund av korrosionskada. Men känns som för mycket jobb ändå.
Jo så är det nog men faller för mig då jag tyckte den såg ommålad ut iaf men vill inte hänga ut den som det eller lägga någon värdering i det mer än för mig själv :)

Ah hade helt missat den på K&S. Jag brukar sällan ge mig in i diskussioner angående huruvida något är original eller ej men jag förstår vad du menar. Framförallt R'et i Rolex ser lustigt ut på bilderna.

Oj, här har det hänt saker.
Tycker faktiskt det var de. @Marquise hur har det gått?

Jag hat inte gjort någonting mer än att ha haft den ouppvriden på armen på en ett annat brachelet. Har dock hört av mig till diverse auktionshus och liknande, dock inget riktigt bestämt mig. Tycker ju faktiskt om denna klocka trots att man alltid är sugen på något nytt. Har även talat med Dr.Watch men inte blivit något utfört.

Jag har faktiskt ingen aning, när jag blev medlem här på forumet hoppade jag i princip på den första bästa klockan jag hade råd med. Jag själv har inte gjort någonting med den mer än en putsduk när jag köpte den. Kan försöka ta en bättre närbild imorgon, fokusen på kameran är inte lika bra som när det är riktigt bra ljus :)

Om någon rutinerad befinner sig i Östersund kan dem få titta på den över en kaffe ;)
Edit; Skrev detta lite skämtsamt, men kanske är en bra idé.

Tycker det är rent ut sagt smutskastning vad du skriver om Dr watch. Personligen har jag aldrig haft problem med hans service och inte hört talas om någon annan heller. Sen har de funnits diverse frågetecken för hans poleringar men oftast har de vart inköpta så från början

Smutskastar inte utan det är mitt samlade intryck och i service inkluderar jag övrigt som polering och där har jag sett annonser med bandhorn som skrämt mig. @Aurum fick ett icke original glas till sin DD och det var mig veterligen ingen finservice men det var då och är kanske fläckfri nu?.
Kanske blev lite klumpigt skrivet och fulservice låter lite skarpt? men då menar jag inte specifikt urverket utan det övriga. Vad gäller service av urverk går säkert många fint efter en service. Var delarna kommer ifrån vet jag ej men säkerligen original och han borde nog inte våga något annat eller montera i beggade. Går jag till en AD får jag original delar och det som behöver bytas i urverket byts ut. Är jag på en tight budget skulle jag kanske kunna tänka mig att serva hos honom utan polering eller kanske Jälmers.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp