• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trög bezel på skx 007

Zeel

Breitling
Hej!
Jag har varit en nöjd ägare av en SKX sedan i somras, använts dagligen i vått och torrt. Tycker nog själv att jag skött om den bra ,tvättat med sötvatten efter varje sväng i saltvatten, sköljt av damm etc men nu börjar bezelen kärva. Den är så trög att jag får ta i rejält om den ska rotera när jag har den på mig. Göra det när klockan eller fingrarna är våta är nästan omöjligt.

Jag misstänker att det är en smutsig/torr packning under bezelen som är problemet (eller är jag bara klen)? Någon som har något bra tips på ett hyfsat enkelt sätt att få den ren? Ska den lämnas in? Var gör man det lättast i Gbgområdet? Köptes på creationwatches om det spelar någon roll.

Ha en bra helg!

/Z
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snurra på bezeln under ljummet vatten. Räcker inte det så gå till KLM Hanssons och be dem byta bezelpackning.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Om du inte är orolig för att repa klockan kan du bända loss den själv med en kniv, sen smörja packningen med lite silikonfett. Kolla nån Youtube-guide innan bara för att undvika de största riskerna :)
Annars t ex Klockmaster Hansson i Frölunda om du inte vill chansa!

Lycka till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nackdelen med packning under bezeln. Har fått sand under bezeln en gång, fick snurra som en tok under vatten för att få det bra.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor

Tagit loss bezel på min Orient Mako säkert 10 gånger tills den blev bra. Enkelt med en kniv, verkar vara minst lika enkelt på SKX. Jag har gjort det utan handskar men rekommenderar det hehe, akta fingrarna.
 
Topp