• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Traderaklocka

ittam

Audemars
Lyckades buda in denna Seiko Sea Horse till ett säkert för högt pris, men klockan föll mig i smaken så det blev en "ny" klocka till samlingen. Ni som är experter, hur är det med vattentätheten på dylika ur, och vilket värde kan den ha?
seiko.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Lyckades buda in denna Seiko Sea Horse till ett säkert för högt pris, men klockan föll mig i smaken så det blev en "ny" klocka till samlingen. Ni som är experter, hur är det med vattentätheten på dylika ur, och vilket värde kan den ha?
seiko.jpg
Den ser fin ut! Har du bättre bilder?
Här är min som påminner om din. Är din förgylld eller i stål?
Skulle tippa på runt en femhundring om den är i bra skick.

20151206_213322.jpg



Edit: Jag skulle inte rekommendera att du får ens minsta lilla vatten på den, om du lämnar in den för att byta packningar och trycktestar, kanske den klarar av att du duschar med den.
 

ittam

Audemars
Den ser fin ut! Har du bättre bilder?
Här är min som påminner om din. Är din förgylld eller i stål?
Skulle tippa på runt en femhundring om den är i bra skick.

20151206_213322.jpg



Edit: Jag skulle inte rekommendera att du får ens minsta lilla vatten på den, om du lämnar in den för att byta packningar och trycktestar, kanske den klarar av att du duschar med den.
 

Bilagor

  • 21933seiko23551_f778c519-a397-42e2-a87c-dbd948af8d73.jpg
    21933seiko23551_f778c519-a397-42e2-a87c-dbd948af8d73.jpg
    63.3 KB · Visningar: 76
  • seiko3.jpg
    seiko3.jpg
    59.6 KB · Visningar: 76

Brogren

Cartier
Var nära att buda på den. Skönt att jag inte gjorde det så du fick den istället. Klockgalenskapen är nyttig att sprida.
 

ittam

Audemars
Var nära att buda på den. Skönt att jag inte gjorde det så du fick den istället. Klockgalenskapen är nyttig att sprida.
Det var snällt av dig, så jag fick en till i lådan!! Den galenskapen är inte lätt-tyglad har jag märkt, efter varje avslutad auktion lovar jag mig själv att detta var den sista.... men inte f-n håller man det!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lyckades buda in denna Seiko Sea Horse till ett säkert för högt pris, men klockan föll mig i smaken så det blev en "ny" klocka till samlingen. Ni som är experter, hur är det med vattentätheten på dylika ur, och vilket värde kan den ha?
seiko.jpg
Fin! Du bör såklart inte bada med den utan att byta samtliga packningar. Värde? Typ 1000kr, max.
 

Exxet

Rolex
Skulle nog hålla den borta från vatten, runt en femhundring om den fungerar som den ska, men en snygg Seiko från November -65 i a f.
 
Topp