• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tre år som ”klocknörd”

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul blandning och imponerande tempo! Inget jag hade pallat med själv dock, flippade väl en eller max ett par klockor per månad när jag var som mest aktiv. Håller tummarna att du har en förstående bank som inte börjar ifrågasätta mängden av transaktioner på kontot.

Ska du sälja keeperspeedyn förresten? 😉
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det hoppas jag att de gör med tanke på att de köps på måndagen och säljs på fredagen 😂
Skämt åsido, ja den största förlusten blir ju om man köper nytt och säljer av. Då är det ju samma tapp som en ny bil. Finns det någon du flippat och verkligen ångrat och planerar att köpa tillbaks?
Det har du rätt i, och hittills har jag hållt mig undan nyköp, eftersom jag är medveten om att jag inte kan hålla fast i dem😅
Nog finns det några som jag saknat mycket i efterhand. De som jag saknat mest är den förra versionen av Omega SMPC, Sjöö Sandström Chronolink och mina Ploprofs. Men samtidigt har försäljningarna av dessa möjliggjort andra trevliga köp. Så är inget jag ångrar allt för mycket, men dessa tre skulle jag gärna vilja äga i framtiden.
Har du funderat över vad som är själva klockintresset vs kickar av köp & sälj?
Måste erkänna att jag blir smått stressad av att bara se mängden somliga plöjer igenom. Menar inte det i negativ bemärkelse, är mest nyfiken.
Får magsår av säljprocessen och skulle aldrig fixa ett liknande tempo själv 🥴
Har väl insett att jag tycker det är väldigt kul att nörda in mig i en viss modell och leta efter den samt köpa. Men fortfarande så grundar sig allt i ett genuint intresse för klockor och att det är så kul att få se olika modeller och märken, lära sig mer om historia, urverk osv.
Kan dock erkänna att det blivit lite fööör intensivt nu den senaste tiden, så hoppas kunna lugna ner mig lite framöver😁
Vilken är den bästa klocka du haft? Är ju inte nödvändigtvis samma som en keeper :)
Oj svår fråga! De bästa jag haft är nog faktiskt de som rykt fort. Tudor BB58, Tudor Pelagos LHD, Grand Seiko SBGN001, senaste versionen av Omega SMP och Zenith Elite Ultra Thin är nog några av de bästa som jag ägt när det kommer till finish, kvalitet, urverk osv.
Kul blandning och imponerande tempo! Inget jag hade pallat med själv dock, flippade väl en eller max ett par klockor per månad när jag var som mest aktiv. Håller tummarna att du har en förstående bank som inte börjar ifrågasätta mängden av transaktioner på kontot.

Ska du sälja keeperspeedyn förresten? 😉
Kan ge dig lite flippartips hur du kommer igång med ett högt tempo😉
Keeperspeedyn sitter säkert, för nu… Men who knows i framtiden?😂
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det har du rätt i, och hittills har jag hållt mig undan nyköp, eftersom jag är medveten om att jag inte kan hålla fast i dem😅
Nog finns det några som jag saknat mycket i efterhand. De som jag saknat mest är den förra versionen av Omega SMPC, Sjöö Sandström Chronolink och mina Ploprofs. Men samtidigt har försäljningarna av dessa möjliggjort andra trevliga köp. Så är inget jag ångrar allt för mycket, men dessa tre skulle jag gärna vilja äga i framtiden.

Har väl insett att jag tycker det är väldigt kul att nörda in mig i en viss modell och leta efter den samt köpa. Men fortfarande så grundar sig allt i ett genuint intresse för klockor och att det är så kul att få se olika modeller och märken, lära sig mer om historia, urverk osv.
Kan dock erkänna att det blivit lite fööör intensivt nu den senaste tiden, så hoppas kunna lugna ner mig lite framöver😁

Oj svår fråga! De bästa jag haft är nog faktiskt de som rykt fort. Tudor BB58, Tudor Pelagos LHD, Grand Seiko SBGN001, senaste versionen av Omega SMP och Zenith Elite Ultra Thin är nog några av de bästa som jag ägt när det kommer till finish, kvalitet, urverk osv.

Kan ge dig lite flippartips hur du kommer igång med ett högt tempo😉
Keeperspeedyn sitter säkert, för nu… Men who knows i framtiden?😂
Tar gärna emot tips. Har stått lite väl stilla i min klocksamling senaste tiden. :)
 

Gustav92

Omega
oerhört inspirerande läsning. Själv har jag alltid hållit på med klockor, men har från och med förra året blivit mer nördig. Vi har dock en liten annan strategi när det gäller klockor 😂 kul hur som helst. Keep it up!
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Kul att se en superflippare redovisa sitt klockår! Du och andra som har stor omsättning och fin referenstråd är viktiga för oss som vill köpa av seriösa säljare men inte så ofta. Har tipsat mina kompisar att hålla utkik efter just dessa säljare på K&S. Så jobba på i flippandet, det är bra för alla klockälskare. 😀
 
Topp