• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tre månaders bumpande...när räcker det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Något är allvarligt fel på personen som gjort annonsen.

Jo, det får man nog utgå ifrån. Jag förstår inte logiken i varför det nödvändigtvis måste bytas. Det enklaste vore väl att sälja subben och sedan köpa en B01, ny eller begagnad ? Det borde vara en snabb och enkel procedur, istället för att bumpa en omöjlig bytesannons i månad efter månad - rätten att göra detta bör vi nog ändå hålla fast vid imho. Det finns ju seriösa medlemmar med svårsålda klockor som skulle kunna bli lidande om vi begränsade möjligheten att bumpa annonser.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

par

Patek
2-Faktor
Jo, det får man nog utgå ifrån. Jag förstår inte logiken i varför det nödvändigtvis måste bytas. Det enklaste vore väl att sälja subben och sedan köpa en B01, ny eller begagnad ? Det borde vara en snabb och enkel procedur, istället för att bumpa en omöjlig bytesannons i månad efter månad - rätten att göra detta bör vi nog ändå hålla fast vid imho. Det finns ju seriösa medlemmar med svårsålda klockor som skulle kunna bli lidande om vi begränsade möjligheten att bumpa annonser.

Vänligen
Forumets undersköterska

Jag var aningen sarkastisk men något har slagit slint för killen.

Tänk följande:

Finnes:Volvo 240 11000mil väldigt fint skick.
Jag önskar byta till en Volvo V70 av 2002 modell. Den måste vara byggd en dag då det var fullmåne ute och inte under en ojämn månad. Den ska ha rullat mellan 7100mil och 7143mil. Färgen ska vara Blå på högra sidan och röd på vänstra.
Jag är endast intresserad av byten!!!!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag var aningen sarkastisk men något har slagit slint för killen.

Tänk följande:

Finnes:Volvo 240 11000mil väldigt fint skick.
Jag önskar byta till en Volvo V70 av 2002 modell. Den måste vara byggd en dag då det var fullmåne ute och inte under en ojämn månad. Den ska ha rullat mellan 7100mil och 7143mil. Färgen ska vara Blå på högra sidan och röd på vänstra.
Jag är endast intresserad av byten!!!!

HAHAHA! :D
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ignore är en skitfunktion rent ut sagt. Bryter man mot regler och allmän trivsel är det bättre att banna folk.

För att slippa se en annons ska jag alltså ignorerar en användare som kanske skriver bra inlägg i övrigt?
Hur hjälper det att sortera på startdatum om jag vill se ändringar av beskrivningar och pris?

Vore det inte bättre om annonser försvann automagiskt efter x antal dagar?
Nej. Bumpar man dagligen i tre månader så skriver man inget vettigt i övrigt
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag tycker det är lite skoj. Inte så att jag blir störd av killens drömmar och bumpningar. Finns värre saker att oroa sig för.
Men som jag sagt i de andra trådarna som behandlat ämnet. @TouchingEvil vill du ha en B01 så SÄLJ för bövelen subben. Det finns inget enklare att sälja än en sub. Sen köper du en B01 samma dag av en seriös säljare på C24. Pang boom du har din B01 på några dagar.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Därför jag är inte erfaren när det gäller, hade den funnits i sverige hos någon så hade jag bytt på en gång
Det är ju så du blir erfaren! Sälj nu rolexen så kan säkert någon på forumet hjälpa dig med att styra upp en bra handlare på c24. Då har du din Breitling på några dagar och dom som stör sig här slipper störa sig. Finns trådar här på forumet om vilka säljare som är bra på c24.
Kolla med @_uragenten_ så kan han säkert hjälpa dig hitta en 41a.
 
Senast ändrad:

Oli

Omega
2-Faktor
När han väl har gjort det omöjliga bytet så ser jag inte fram emot nästa annons där han vill försöka med det ännu mer omöjliga bytet...Bratten mot en Sub..rakt av.
Det är ju inget omöjligt byte att byta rolexen mot en Breitling. Problemet är att dom som har en Breitling 41a vill inte släppa sin. I min bok så är breitlingen mycket mer för pengarna än rolexen.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det är ju inget omöjligt byte att byta rolexen mot en Breitling. Problemet är att dom som har en Breitling 41a vill inte släppa sin. I min bok så är breitlingen mycket mer för pengarna än rolexen.
Det säljs ju inte lika många Breitling 41or som Subbar, inte i närheten. Sen att det är mycket mer för pengarna är annan sak.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Det säljs ju inte lika många Breitling 41or som Subbar, inte i närheten. Sen att det är mycket mer för pengarna är annan sak.
Nä det gör det inte, men rent "värdemässigt" så bör det inte vara ett omöjligt byte, problemet är ju som du säger att det inte finns lika många 41or ute på marknaden.
 

TouchingEvil

Cartier
Nä det gör det inte, men rent "värdemässigt" så bör det inte vara ett omöjligt byte, problemet är ju som du säger att det inte finns lika många 41or ute på marknaden.
Finns typ inga vilket är sjukt jo
Ingen raketforskning, sälj-köp-klart! Inte så väldigt svårt!
Finns igen 41 med komplett set med det digitala garantikortet för 55k därför väntar jag tills någon lesnar på sin
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Finns typ inga vilket är sjukt jo

Finns igen 41 med komplett set med det digitala garantikortet för 55k därför väntar jag tills någon lesnar på sin
Måste du ha det digitala garantikortet också? Vilka krav du ställer. Vad spelar garantikortet för roll? Noll. Det ska vara i boxen. Alla AD har inte ens digitala garantikort än.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp