• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tribute to Magnus (Sthlm)

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Denna är en tråd är hyllning till Magnus (Sthlm) som vi så sällan ser på forumet längre. Jag vet inte hur många klockor Magnus hjälpt mig att modda eller laga. Jag vet att han sitter inne på massor av kunskap och hoppas att han börjar posta lite mer så att vi kan få ta del av denna. Det finns en hel forumavdelning för moddning och hemslöjd där du kan härja fritt Magnus! :)

Köpte nyligen en Seiko 6309-7040 från 1984, mitt födelseår, av Jockinho. Visarna var after market och ganska ordentligt mycket vitare än tavlans index. Syns inte jättetydligt på bilderna i säljannonsen men IRL var det en stor skillnad: http://www.timetotalk.se/post34993.html?hilit=6309#p34993

Hur som helst, Magnus did his magic (hemligt recept) och av resultatet att döma så är det en enorm skillnad mot tidigare. Nyansen blev identisk. Kunde inte vara mer nöjd! Vad tycker ni?

Gav dock bort mitt flat vent Z22-gummi till Propagandaministern tidigare i år och det är ju ett sådant som skall sitta på egentligen men har beställt hem ett 22mm waffle-gummi från Yobokies som jag tror kan bli riktigt bra. Återkommer med bilder!

 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Schysst!

Kan man inte få receptet?

Min säger hej :)

y3y2uvur.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fan vad nice det blev, känns som den hitta rätt så hoppas du är nöjd med den och att det blir en keeper :)

Och ja Magnus är ruggigt duktig på både modd och små fix, du får tvinga honom in i gemenskapen!
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Man tackar för hyllningarna! Kan inte lova att komma tillbaka på heltid men lite mer aktivitet än tidigare lär ni kunna se från mitt håll hädanefter.

Klockintresset har lite fallit i glömska även om jag fortfarande uppskattar fina armbandsur har andra intressen tyngt plånboken mer den senaste tiden. Hoppas kunna bidra lite med mektips och annat framöver.
 
Topp