• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tristess.. -Bildtung-

Donkii

Boushh
2-Faktor
..Gjorde att jag plockade fram kameran en sväng.. Saknar kreativitet till bra miljöer runt om klockorna. Några simpla tips kanske kan vara på sin plats?

För er som undrar så har jag fotat med det vanliga när det gäller mig, en Sony NEX-5 med manuella objektiv såsom Helios 44m-4 som är ett ryskt objektiv med ca. 40år på nacken samt ett manuellt Vivitar 55mm 2.8 ca 30år gammalt.

Edit: Klockan sitter numera på ett läder från cheepo63 :)

Helios 44m-4
p65005472.jpg


Vivitar 55mm 2.8
IMGP3268-e1320289592393.jpg


Bilderna från i kväll
2_12.JPG


2_1.JPG


2_2.JPG


2_3.JPG


2_4.JPG


2_5.JPG


2_7.JPG


2_8.JPG


2_9.JPG


2_10.JPG


2_11.JPG


3_5-jpg.14507


3_4-jpg.14510


3_3-jpg.14495


3_1-jpg.14493



Bilder från förr
MgseyGX.jpg


1_37-jpg.10070


1_49-jpg.12496


1_40-jpg.10299


1_61-jpg.13855


1_63-jpg.13857


heuer-jpg.13748


1_48-jpg.11605


1_16-jpg.9824


1_20-jpg.9826


1_19-jpg.9827


1_64-jpg.14328
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
För mig får du gärna ha tråkigt oftare...

Vad tror du om stativ, timer och betraktarens perspektiv?

Edit: borde ha skrivit att dina bilder och din klocka är toppen! Och kul optik du använder!


Intressant tips! Inte tänkt så mycket på just det tips du nämner, ska absolut ge mig i kast med det.
Problem är väl till för att lösas men med manuella objektiv och en skärm på kameran som inte är tiltbar så skapar det vissa problem med att kanske få rätt fokus i bilderna. Men jag ska nog vara lite kreativ med speglar eller nått :)

Anledningen till att jag använder dessa äldre objektiv är att bokehn blir rätt unik kontra de moderna objektiven.

Tack för att bra tips :D Gillar speciellt den första bilden du bjöd på :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Intressant tips! Inte tänkt så mycket på just det tips du nämner, ska absolut ge mig i kast med det.
Problem är väl till för att lösas men med manuella objektiv och en skärm på kameran som inte är tiltbar så skapar det vissa problem med att kanske få rätt fokus i bilderna. Men jag ska nog vara lite kreativ med speglar eller nått :)

Anledningen till att jag använder dessa äldre objektiv är att bokehn blir rätt unik kontra de moderna objektiven.

Tack för att bra tips :D Gillar speciellt den första bilden du bjöd på :)
Fram med måttbandet! Största möjliga bländaröppning och placera klockan där skärpan ligger. Med digitalkamera är det ju bara att mata på. :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Grymt! Satan vad fint skick på din Helios. Min 44-2 har nog varit med om ett och annat under Soviet-perioden ;)


Host host, inte mina på bilderna, ville bara ta fram nått för att visa hur dessa såg ut, dock är mitt i ett väldigt gott skick, inte mycket lacksläpp eller liknande och mjukt och fint i vridningarna.
 

Icaras

Rolex
Host host, inte mina på bilderna, ville bara ta fram nått för att visa hur dessa såg ut, dock är mitt i ett väldigt gott skick, inte mycket lacksläpp eller liknande och mjukt och fint i vridningarna.
Aha tänkte väl ;)
Jag har steglös bländare på 44-2 finns det på 44-4 också? Egentligen är väl min också i gott skick förutom en rejäl ding som inte påverkar funktionen och att bländarlåset är lite väl sladdrigt. Fokusringen däremot, den är riktigt bra!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Snygga bilder. Jag måste sluta vara så slö och bara ta bilder med mobilen, får väl ta och leta upp kameran.
 
Topp