• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Triwa Humanium metal - bear with me!

Ola G

Cartier
Nja känns som om försäljningsavdelningen kommit på lite "hitte på etik".
Varför göra ännu en designklocka av det?
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Torulf

Cartier
Såg denna tidigare och tycker den är riktigt snygg.

Tycker dock hela vapengrejen känns lite krystad... Det är ju knappast en humanitär insats att köpa gamla vapen som ändå skulle kasseras och använda 2% av den metallen i varje klocka. Skänk också en del av pengarna till någon välgörenhet mot illegala vapen eller liknande, då blir det faktiskt ett fint "Cirkeln är sluten" scenario där man faktiskt gör skillnad.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Min chef har köpt en (efter tips från mig) och jag är lite sugen på en till frun i julklapp (svenskt, kvarts, och till välgörande ändamål). Nån här inne som testat och har några intryck eller unboxing att dela med sig av, nu när de finns i butik?
 

Audacion

Omega
Såg denna tidigare och tycker den är riktigt snygg.

Tycker dock hela vapengrejen känns lite krystad... Det är ju knappast en humanitär insats att köpa gamla vapen som ändå skulle kasseras och använda 2% av den metallen i varje klocka. Skänk också en del av pengarna till någon välgörenhet mot illegala vapen eller liknande, då blir det faktiskt ett fint "Cirkeln är sluten" scenario där man faktiskt gör skillnad.
Instämmer till fullo. Props för designen dock.
 

Nilzén

Cartier
Har en. Större modellen. Skön att bära. Sitter bra. Hade personligen föredragit en mindre diameter. Bandet mkt skönt.

Stör mig på typsnitt och tecken på datumskivan, som i mitt tycke är för stora. De "slår i" fönstrets kanter. Kommer ha den en del dock. Absolut.
 
Topp