Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi skall (om vädret tillåter) ner på drygt 70m (heliox-dyk) under semestern, och det är LÅNGT ifrån det trycket, men om jag nu ändå skall testa klockan så gör jag det hellre ordentligtDet finns ingen. Varför ska du trycka till 100Bar?
Haha blir lite onödigt långt ja, men är det som @yonsson säger så kan jag ju ta vilken som.Lite långt kanske men Klockmaster i Uppsala är inte rädda för att ta i.
Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"
Nytt batteri i veckan och trycktestad idag, redo för bad i Skåne och Öregrund kommande veckor. Semestern börjar idag 😁 Men grabbarna på klockmaster Uppsala va ju sköna... skrivaren till trycktestgrunkan strejkade så dom visade mej på skärmen... Var lite otydligt till hur många bar de testat...klocksnack.se
Aha, hade jag ingen aning om!De flesta trycker bara till 10BAR eftersom det kan leda i luft. Är den tät till 10BAR så klarar den sitt maxtryck också.
Enkelt uttryckt kan man säga att upp till 10BAR testar packningarna medan över 10BAR bara är beroende av konstruktionen. Så 10BAR räcker.
Samma med dykarklockor men då handlar det om certifiering, inte test i efterhand av brukare. 10BAR räcker gott.Aha, hade jag ingen aning om!
Dykutrustning testar man alltid 25% över maxtryck, men det är å andra sidan livsviktig utrustning![]()