• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt batteri i veckan och trycktestad idag, redo för bad i Skåne och Öregrund kommande veckor.
Semestern börjar idag 😁
20210702_181055.jpg

Men grabbarna på klockmaster Uppsala va ju sköna... skrivaren till trycktestgrunkan strejkade så dom visade mej på skärmen...
Var lite otydligt till hur många bar de testat så jag frågade... svaret:
"Ehh... få se här... jaha... körde visst max... det är 70 bar 😅"
Helt ok för en klocka specad till 500 M...

Unboxing.
Vilken going detta va och sitter riktigt gott och bärs inte alls så stort.
Fick ej ordning så meshet satt bra så fick ta ett vintage Zuludiver istället.
Va inga skruvar till meshet så vet inte om jag måste kapa.
20210702_192245.jpg
20210702_192325.jpg
20210702_192652.jpg
20210702_192730.jpg
20210702_203240.jpg
20210702_214111.jpg
Sjukt bra, en av väldigt få jag saknar efter sälj.

Tur att det inte finns något som heter onödiga köp, det känns bättre nu :rolleyes:
En bunt Superman:
B460E7AD-58F5-4C60-94F9-344008B62983.jpeg

Nytt batteri i veckan och trycktestad idag, redo för bad i Skåne och Öregrund kommande veckor.
Semestern börjar idag 😁
20210702_181055.jpg

Men grabbarna på klockmaster Uppsala va ju sköna... skrivaren till trycktestgrunkan strejkade så dom visade mej på skärmen...
Var lite otydligt till hur många bar de testat så jag frågade... svaret:
"Ehh... få se här... jaha... körde visst max... det är 70 bar 😅"
Helt ok för en klocka specad till 500 M...
Haha, jag ser framför mig hur någon stackare kommer in med farfars gamla Certina och bara vill försäkra sig om att man kan ha på sig den när man diskar när de slinker in bakom kassan och skickar ner den i Marianergraven... 😂😂
Sämre sällskap kan man ha när man kollar film. Bra klocka, god öl och doggo. 😁

PSX_20210702_211611.jpg
PSX_20210702_211725.jpg
Mr 1%! 😱 Det börjar bli en lång lista med användare i den här tråden som man inte vill mucka med :nailbiting:

Haha, jag ser framför mig hur någon stackare kommer in med farfars gamla Certina och bara vill försäkra sig om att man kan ha på sig den när man diskar när de slinker in bakom kassan och skickar ner den i Marianergraven... 😂😂

Mr 1%! 😱 Det börjar bli en lång lista med användare i den här tråden som man inte vill mucka med :nailbiting:
Topp 1% med squalekunskap?

En del av er kanske har sett det men det finns i alla fall en tråd om only watch som är ett välgörenhetsprojekt där framstående klocktillverkare som Breguet, H. Moser & Cie, Jacob & Co., Patek Philippe m.fl. tillverkar ett enda exemplar av någon lite mer experimentell modell som auktioneras ut till förmån för forskning kring Duchennes.

Det roliga är att man bland alla dessa namn återfinner Baltic som bidrar med en pulsometer med uppskattat försäljningspris på 110-170k.

https://www.onlywatch.com/baltic

Tillbaka
Topp