• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TryggHansa vägrar försäkra mina klockor

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Gick över till Folksam igår då dom har en förmånlig märkesförsäkring för min bil. Skulle bara ha flyttat bilen, men sammantaget, klockor inkluderat där man försäkrar med dagsaktuellt värde för klockan i sig. Inkluderat i hemförsäkringen upp till 80 000:- så flyttade jag över rubbet.
 

jhm

Panerai
Men det är samma vilkor som Trygg Hansa har.
Jag har också TH och det var svaret jag fick av dem när ca ett år sedan.
Fick visserligen höja lösöret och fick då lite andra krav på säkerheten i hemmet.

TS måste ha försökt höja värdet utanför hemmet?
Eller försäkra sig mot orimliga värdeminskningar?

Vill samtidigt passa på att ge rådet att ha ett aktuellt värderingsintyg om man inte vill sitta med försäkringsbolagens värdering vid en förlust.


Jag har redan LF och är förbannat nöjd med dem. Det är av den anledningen jag tänkte förhöra mig vad som gäller. :)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Har Hemförsäkringen hos Länsförsäkringar, gick väldigt bra att justera uppåt till 100K för klockor, 23:- eller 27:- per månad.

Justerade du upp med 100 000 kr eller justerade du upp till totalt 100 000 kr?

I hemförsäkringen så ingår 100 000 kr i sammanlagt värde för smycken och armbandsklockor.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Skumt! Vi har också MF och när jag försäkrade min GMT 16710 skulle dem täcka fulla beloppet (enligt värderingsintyg) för 113kr/år. Vet inte vad självrisken var på men försäkringen skulle täcka stöld och klantighet. Kanske missade ersättningstabellen men dem fick det att låta som att hela beloppet skulle ersättas.
Du tecknade väl en separat försäkring för klockan då? Den nedsättning jag syftar på hör till den försäkring man får via hemförsäkringen :) står tydligt i försäkringsvillkoren på hemsidan.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag kontrollerade mina trygghansa-vilkor, gäller att flippa sina klockor inom 3år :)
Screen Shot 2015-05-05 at 13.32.26.png
 

Rullplanka

Omega
2-Faktor
Någon som varit i kontakt med eller har försäkring i Brookfield?
Är det ett prisvärt alternativ?
Gör ju reklam med 10% rabatt för medlemmar i det andra forumet (TTT)
 

flugan

Cartier
Har mina bilar och lägenheten hos länsförsäkringar , bor mitt i stan i den fina delen i bostadsrätt.
Blev också nekad häromdagen på två Rolex klockor.. Båda klockorna köpta direkt av mig hos Bergström?
 

jhm

Panerai
Har mina bilar och lägenheten hos länsförsäkringar , bor mitt i stan i den fina delen i bostadsrätt.
Blev också nekad häromdagen på två Rolex klockor.. Båda klockorna köpta direkt av mig hos Bergström?


Fick du inte med försäkring till klockorna du köpte hos Bergströms?
 

ScubaKing

Audemars
Nu äger jag inte speciellt dyra klockor. Men en gång i tiden gjorde jag det, då fick jag samma besked av mitt försäkringsbolag Trygg Hansa. Enligt dem så är det en enorm risk att försäkra dyra klockor, och detta är något dem inte är förtjusta i att göra tydligen. IF sa precis samma sak. Enligt Tyrgg Hansa är detta en tjänst som det gör försäkringstagaren och kan vara något man erbjuder speciellt trogna kunder och dylika. Väldigt konstigt men så var det i alla fall.
 
Topp